Jak daleko je Moneta k tomu, být plně digitální bankou? Jaký význam má pro banku projekt Refinanso, který nabízí znatelně levnější hypotéky než konkurence? Či jakou změnou bude pro tuzemský bankovní sektor zavedení Bankovní identity? Na tyto otázky a mnoho dalších odpovídá právě Tomáš Spurný
O Monetě je hodně slyšet v souvislosti s tím, že se jedná o digitální banku. Jak by podle vás měla vypadat moderní digitální banka?
Moderní digitální banka by měla především být schopna nabídnout celou svou produktovou škálu a servis napříč kombinací všech svých kanálů, ve stejné kvalitě. Co se konkrétně digitální komunikace týče, uvedu příklad. Jako klient bych měl mít možnost sjednat hypotéku plně on-line, na dálku zasáhnout do smluvní dokumentace a vůbec daný produkt neomezeně komunikovat s bankou dle mých aktuálních potřeb na dálku. Následně, v průběhu životnosti produktu bych měl mít možnost vyřídit digitálně jakoukoli předčasnou splátku, popřípadě vyjednávat o výši sazby při refixaci. V neposlední řadě i v méně veselé události, jako je rozvod či úmrtí, by mělo být možné vyřešit vše s bankou on-line. V rámci veškerých bankovních služeb se pak jedná o spektrum stovek úkonů, které by měly být snadno identifikovatelné a proveditelné pro člověka, který chce s bankou komunikovat a žít digitálně. Mimoto všechny tyto procesy musí být velmi kvalitně replikovány v kamenné pobočkové síti a call centrech.