A jak vlastně inovují v ČSOB? Jak významná jsou pro ČSOB partnerství s fintech společnostmi? A je vůbec reálné, aby v dnešní době dělala banka vše sama in-house, jak se říká? Právě tyto otázky a spousty dalších jsme položili Markétě Uhrové v novém vydání Bankovnictví.
Markéto, banky o sobě v dnešní době začínají mluvit v tom smyslu, že jsou spíše technologické společnosti, do jaké míry platí toto tvrzení o ČSOB?
ČSOB je pořád bankopojišťovací skupina, ale kvůli současnému trendu digitalizace a stále častějšímu využívání finančních služeb a produktů online je přesah do technologického sektoru zcela zřejmý. Jsme rovněž lídry digitálních inovací a pracujeme s ohromnými objemy dat. Denně jde o zhruba 11 miliard záznamů, tedy v datech 1,4 TB. Lidé si prostě oblíbili, že mohou své finanční potřeby řešit prakticky online 24/7 – kdykoli, snadno a rychle.
Například naše mobilní bankovnictví ČSOB Smart aktivně používá již 1,4 milionu klientů, což je meziročně o 16 procent více. Počet transakcí v mobilním bankovnictví ve druhém čtvrtletí činil 18,6 milionu, což znamenalo meziroční zvýšení o 33 procent. Naše virtuální asistentka Kate, založená na umělé inteligenci, vyřídila v prvním pololetí 2,9 milionu servisních a prodejních požadavků. Všechny právnické osoby a podnikatelé si mohou v ČSOB založit účet plně online a zhruba každá desátá hypotéka v ČSOB Hypoteční bance už je podepsaná elektronicky. Takto bych mohla s příklady digitalizace pokračovat.
Více v zařijovém Bankovnictví!