“V migrování klientů na nové internetové bankovnictví George se posouváme do další významné fáze. Před námi je nyní migrace zhruba jednoho milionu klientů, kterou chceme v jednotlivých vlnách zvládnout do konce letošního roku,“ říká Filip Zeman, ředitel digitálního bankovnictví České spořitelny a dodává: “Každý klient internetového bankovnictví od nás dostane v předstihu informace, kdy se ho migrace týká a co je pro přechod potřeba udělat. Rovněž pokračujeme v intenzivní komunikační kampani s cílem motivovat k přechodu na nové bankovnictví.”
Každý uživatel Servisu 24 dostává s předstihem tří týdnů SMS zprávu a zároveň upozornění přímo v Servisu 24, že začíná migrace. Z dosavadních zhruba 500 tisíc klientů, kteří do George přešli, jich nadpoloviční většina (54 %) realizovala přechod zcela dobrovolně. Fakt, že většina klientů zvládla celý proces přechodu na George s on-line průvodcem bez problému během několika minut se odráží v jejich vysoké spokojenosti s novou bankovní aplikací - 70 % klientů hodnotí George jako lepší internetové bankovnictví než předcházející Servis 24. Klienti rovněž kladně hodnotí komunikaci banky. Vyjma úvodních informačních SMS zpráv a on-line průvodce přímo v internetovém bankovnictví Servis 24 je klientům k dispozici také zákaznický non-stop chat přímo v Georgi, kde klientům s přechodem pomáhají pracovníci klientského centra. Způsob, jakým Česká spořitelna komunikuje přechod na George, vyhovuje 86 % klientů. Malá skupina klientů, kterou tvoří zejména starší generace, preferuje osobní kontakt a návštěvy v pobočkách České spořitelny.
“Každému klientovi jsme připraveni pomoci s přechodem na nové bankovnictví. Posílili jsme náš tým bankovních poradců, který je připraven pomoci skrze náš on-line chat nebo přímo na pobočce,” upřesnil Filip Zeman.
Větší bezpečnost díky aplikaci George klíč
George rovněž klientům přináší novou dvoufaktorovou metodu zabezpečení platebních transakcí prostřednictvím aplikace George klíč. S ním je klient ověřován osobním autentizačním PINem nebo biometricky při každém vstupu do George. Následná autorizace plateb v bankovnictví George probíhá pomocí osobního autorizačního PINu a není tak nutné potvrzování přihlášení a plateb prostřednictvím SMS zprávy. Přihlašování a zejména platby samotné jsou s aplikací George klíč rychlejší, pohodlnější a také bezpečnější. Mobilní aplikace George klíč naopak klientům umožňuje autorizované a zabezpečené volání na linku přímo z chytrého telefonu, a to bez nutnosti hlasového ověřování.
„V souvislosti s nedávným hackerským útokem na mobilní telefony klientů českých bank, kdy útočníci získali skrze aplikaci QRecorder přístup k SMS zprávám, kterými se potvrzují transakce v internetovém bankovnictví, doporučujeme našim klientům využívat aplikaci George klíč. Tato aplikace je proti podobným útokům imunní,“ doplňuje Filip Zeman.
O bankovnictví George
George byl vyvinut mezinárodním vývojářským týmem v rámci Skupiny Erste, který prostředí aplikace přizpůsobil současným trendům. Vsadil na intuitivní design a ovládání, typickým pro sociální sítě a mobilní aplikace. Aplikace prochází neustálým vylepšováním, které zvyšuje uživatelský komfort internetovým
i mobilním uživatelům aplikace. Celé řešení je postaveno na platformě otevřeného bankovnictví a umožňuje přidávání aplikací třetích stran a nových funkcionalit.
Jméno George bylo proto zvoleno jako mezinárodně srozumitelné a odkazuje na jméno prvního autopilota, kterého vyvinul před sto lety britský letec Lawrence Sperry a pojmenoval ho právě George. Výraz „Nech to na George” mezi piloty zdomácněl a dodnes ho pro označení autopilota používají. Věříme, že stejnou důvěru, kterou piloti vkládají do George-autopilota, budou naši klienti vkládat do našeho bankovnictví George, který jim usnadňuje život a pomáhá s hospodařením.