„Ze zajištění na důchod se oprávněně stává celospolečenský „fenomén“. Téma je aktuální jak na politické, tak mediální scéně, což je také důvodem, proč vnímáme větší poptávku po doplňkovém penzijním připojištění. Sekundárním efektem je pak vysoká inflace, kde klienti hledají produkty, které jim pomohou s inflací bojovat. V tomto ohledu jde z krátkodobého hlediska o prohraný boj. Myslím ale, že dlouhodobý přínos se nám daří vysvětlit,“ uvedl Tomáš Kapoun, senior manažer pro investice a pojištění Moneta Money Bank.
Nárůst apetitu o důchodové spoření mezi klienty je patrný už od druhé poloviny loňského roku, kdy banka zaznamenala zvýšenou poptávku a začala nabízet doplňkové penzijní připojištění prostřednictvím svých online kanálů Internet banka a Smart banka. „Zároveň jsme se zaměřili i na klienty z oblasti malého byznysu. Celkem jsme prodali necelých 17 tisíc kusů doplňkového penzijního připojištění. Tím jsme za loňský rok výrazně navýšili naše celkové portfolio o 54 % nově uzavřených smluv,“ říká Tomáš Kapoun a dodává, že ambice pro letošní rok je loňský prodej zdvojnásobit, tedy uzavřít okolo 35 tisíc nových smluv doplňkového penzijního připojištění, co se vzhledem k prvnímu kvartálu 2023 daří dosáhnout.
Produkty důchodového spoření banka nabízí ve všech svých prodejních kanálech. Nejvíce smluv stále uzavírá na pobočkách, kde klienty obsluhuje přibližně 700 certifikovaných bankéřů. „Prostřednictvím digitálních kanálů, které jsme přidali v polovině loňského roku, chceme letos distribuovat zhruba třetinu nových smluv. Dalším kanálem je naše síť zhruba 130 bankéřů obsluhujících klientelu z oblasti živnostníků a malých podnikatelů,“ doplňuje Tomáš Kapoun.