Celkové výnosy dosáhly 38,6 miliardy korun, a byly tak vyšší o 23,2 % oproti loňskému roku. Růst výnosů táhly hlavně čisté úrokové výnosy, které těžily z rostoucího objemu vkladů a úvěrů a z vyšších výnosů z reinvestovaných depozit i kapitálu. Čisté poplatky a provize se také zlepšily, díky transakční aktivitě, vyšším investicím klientů v podílových fondech a větší poptávce po některých službách pro firemní klientelu, např. po zárukách.
Provozní náklady vzrostly o 6,1 % na 16,0 miliard korun, i přesto, že odvod do Fondu pro řešení krize se zvýšil téměř o čtvrtinu. Administrativní náklady rostly mnohem méně než inflace. Vyšší odpisy a amortizace odrážely pokračující investice do digitalizace. Personální náklady byly vyšší o 2,6 %, neboť nárůst průměrných mezd byl částečně kompenzován poklesem průměrného počtu zaměstnanců.
Úvěry klientům narostly o 6,2 % na 784,9 miliardy korun. Růst objemu úvěrů na bydlení se zpomalil, když nová produkce těchto úvěrů na českém trhu klesla téměř o dvě třetiny. Mírný byl i růst spotřebitelských úvěrů, ovlivněný horší úrovní spotřebitelské důvěry. Úvěry podnikům, a především větším korporacím se tak staly hlavním motorem růstu celkového úvěrového portfolia ve Skupině KB. Zvýšily se objemy financování pracovního kapitálu i investičních úvěrů. Na růstu úvěrů se podílely spíše úvěry v eurech než v korunách. Objem úvěrů denominovaných v eurech meziročně stoupl o 43,1 % a představoval 21,6 % celkového úvěrového portfolia.
Vklady klientů poklesly meziročně o -3,4 % na 916,8 miliardy korun. Na druhou stranu objem aktiv klientů Skupiny KB v podílových fondech, penzijním spoření a životním pojištění narostl o 6,4 % na 216,6 miliardy korun. Klienti hledali vyšší zhodnocení svých peněz na spořicích a termínovaných účtech a v podílových fondech.
„Navzdory mnohým výzvám, které přinesl rok 2022 - hlavně válku na Ukrajině, s ní související energetickou krizi a rychle rostoucí inflaci – Komerční banka znovu prokázala, že je spolehlivým partnerem svým klientům. K silným obchodním a finančním výsledkům přispělo dynamické oživení aktivity spotřebitelů i firem po dvou letech pandemických restrikcí. Prostředí, ve kterém podnikáme, přinese i leto řadu výzev: inflace, zvyšující se náklady na vklady a důsledky zpomalení ekonomiky bezpochyby ovlivní výsledky tohoto roku. Komerční banka bude nadále stát po boku svých klientů a zůstane silná i v dobách hospodářského útlumu,” uvedl Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel KB.
„V roce 2023 se soustředíme na implementaci dalších kroků naší strategie. Skupina Komerční banky pokročí ve své transformaci, jejíž cílem je vytvořit českého lídra v nové éře bankovnictví. Klientům a české veřejnosti představíme novou nabídku vytvořenou díky aktuálně největšímu digitálnímu projektu v Česku. Také letos bude Skupina Komerční banky spolu se svými klienty budovat lepší a udržitelnou budoucnost.” doplnil Jan Juchelka.