„Deset měsíců po spuštění mobilních plateb je využívá už každý pátý
z 600 tisíc uživatelů mobilního bankovnictví Spořitelny. Očekáváme, že díky Google Pay se v následujících měsících počet našich klientů, kteří platí mobilem, zdvojnásobí,” říká Roman Blažej, expert platebních řešení v České spořitelně.
Česká spořitelna umožnila klientům mobilních zařízení s operačním systémem Android poprvé bezkontaktně platit loni v srpnu díky vlastní mobilní aplikaci Poketka. Tu dnes využívá 24 tisíc klientů Spořitelny. Od února letošního roku mohou klienti Spořitelny platit mobilem a na internetu také se službou Apple Pay, kterou si od spuštění v únoru aktivovalo již takřka 100 tisíc klientů.
Mobilní aplikaci Poketka budou moci klienti České spořitelny využívat i po spuštění služby Google Pay. Platit s ní bude možné do konce září, ale i potom budou fungovat její nejoblíbenější funkce - jednorázové virtuální karty pro bezpečné platby na internetu a slevový program. Možnost vytvořit si pro nákup na internetu jednorázovou virtuální kartu využívá více než pětina klientů Poketky. Celkem si klienti vytvořili více než 19 tisíc virtuálních karet a uhradili jimi své nákupy na internetu za více než 21 milionů korun. Ještě oblíbenější je mezi klienty Poketky slevový program na nákupy u obchodníků, který vrací část peněz z nákupu zpět na klientův účet a který využívá každý druhý uživatel této aplikace.
„Poketka nabízí slevy za nákupy u více než 100 obchodníků. Mezi nejoblíbenější patří slevy u obchodního řetězce Albert, u čerpacích stanic OMV nebo v síti knihkupectví Knihy Dobrovský. Slevový program budeme dále rozšiřovat a v září jej nabídneme uživatelům Google Pay,” říká Jiří Kejla, produktový expert aplikace Poketka.
Po spuštění Google Pay bude aplikace Poketka i nadále sloužit zejména pro vývoj a testování nových služeb, které se posléze mohou objevit jako součást mobilní aplikace George nebo jako samostatné mobilní aplikace.