Vlastní e-shop bude mít do roku 2020 šestina firem

Koncem roku 2020 bude prodávat výrobky a zboží přes e-shop šestina malých a středních firem a podnikatelů. Nyní svůj sortiment nabízí on-line 12 procent z nich a dalších pět procent e-shop plánuje otevřít, a to nejčastěji do dvou let. Vyplývá to z analýzy e-commerce v rámci průzkumu ČSOB Index očekávání firem.

„Firmy a podnikatelé přes e-shop prodávají v průměru 43 procent produkce, přičemž jejich tržby vesměs rostou. Nárůst objemu potvrzuje 47 procent dotazovaných, pokles naproti tomu uvádí jen desetina,“ uvedl Petr Manda, výkonný ředitel Firemního bankovnictví ČSOB.

"Význam e-commerce neustále roste. Například během Black Friday se počet zásilek objednaných u zákazníků z řad e-schopů meziročně zvýšil o 61 procent," uvedla Simona Kijonková, majitelka Zásilkovny nabízející komplexní logistické služby pro e-shopy. „Náš e-shop unuo.cz tento rok vyrostl o 200 procent a unuodesign.cz o 40 procent,“ přidala se majitelka výrobce oblečení a látek Unuodesign Petra Plemlová.

V případě placení vítězí u klientů e-shopů nadále dobírka, a to u bezmála poloviny firem a podnikatelů. Na vzestupu je ale využívání platebních karet, což si oblíbili zákazníci již čtvrtiny respondentů. „Počet lidí, kteří u nás platí zboží platebními kartami, se zvyšuje. Při Black Friday u nás bylo placeno kartou 33 procent zásilek,“ potvrzuje Simona Kijonková.

Využívání e-shopů by mohlo být mnohem četnější, ale takřka dvě pětiny z oslovených malých a středních firem a podnikatelů vlastní e-shop zatím odmítají, i když ho mít mohou. Zbylých 46 procent dotazovaných vůbec s vlastním e-shopem nepočítá, protože působí v oborech, ve kterých to podle jejich slov nedává smysl.

Firmy a podnikatelé se museli v poslední době vypořádávat s nároky nařízení o ochraně osobních údajů GDPR nebo zaváděním elektronické evidence tržeb (EET), ale i tak nákupní procesy přes e-shopy pro klienty neustále zjednodušují a zrychlují. „Doručování ještě tentýž den máme již dlouho - zatím po Praze. Věřím, že v této oblasti si budeme české zákazníky hýčkat víc a víc,“ uvedl jednatel prodejce značkových hodinek Helveti Jiří Štencek.

K významným dodavatelům služeb pro e-shopy patří i ČSOB, která provozuje internetovou platební bránu plně podporující bezpečnostní standard 3D Secure. Jedná se o moderní řešení pro akceptaci karet online v plně responzivním designu. Umožňuje například ukládání karet (Platba uloženou kartou) nebo opakované platby (Platba Na klik). Obchodník má také možnost vygenerovat platební link, který následně doručí držiteli karty například prostřednictvím e-mailu (Platba na míru). V nabídce je i možnost integrace EET nebo podpora platební metody Masterpass. Další platební metody jsou v přípravě. 

Datum vytvoření: Středa, 5. Prosinec 2018

Akcie jako na horské dráze

Trhy zažívají návrat extrémní volatility. Včera americký akciový index Dow Jones ztrácel pod...

Jan Bureš
Hlavní ekonom Patria Finance

7 dní s korunou: ECB vidí největší riziko v politice

Je zde týdeník „7 dní s korunou“.

František Táborský
Analytik Raiffeisenbank

Ekonomika si drží solidní tempo

Zpřesněný odhad českého HDP za třetí kvartál vyznívá příznivěji než předběžná čísla zveřejněná v...

Petr Dufek
Makroekonom
ČSOB