Každoroční akce Transaction Banking Awards časopisu The Banker, která jmenuje přední standardy v odvětví bankovnictví, oceňuje význam transakčního bankovnictví a jeho klíčových hráčů na celém světě.
Během letošního hodnocení se do popředí dostala dvě témata: prvním byl způsob, jakým banky přistupují k přeshraničním platbám, a druhým byl probíhající proces digitalizace bankovnictví a poskytování rychlejších a transparentnějších služeb transakčního bankovnictví.
UniCredit nedávno vytvořila novou obchodní oblast zaměřenou výlučné na platební řešení a její nová struktura jí umožňuje zaměřit se na iniciativy, které využívají celoevropskou působnost skupiny s cílem přinést inovace produktů a špičkové služby všem jejím klientům v rámci jejích sítí.
Banka mezitím pokračuje ve vylepšování svých kanálů pomocí technologií a údajů, protože se snaží zjednodušit klientskou zkušenost a zvýšit počet dostupných kontaktních míst.
Po dobu udělování ocenění přibyly v rámci služby mezinárodních plateb UC PayFX UniCredit možnosti plateb v neobchodovatelných měnách, jako jsou korejský won, taiwanský dolar, filipínské peso, egyptská libra a brazilský real, což vedlo k výraznému rozšíření klientské základny pro přeshraniční platby.
Služba byla spuštěna i v nových geografických oblastech v Německu, Itálii a Rumunsku, přičemž obsluhuje rostoucí část trhu malých a středních podniků – do konce roku 2023 bude v Itálii a Německu zapojených více než 3 000 malých a středních podniků.
Kromě toho se UniCredit začátkem tohoto roku stala první a jedinou bankou na svých hlavních trzích, která nabízí Swift GPI pro mezinárodní platby ve všech svých klientských segmentech – od retailových klientů až po malé a střední podniky a nadnárodní korporace – po zavedení této bezplatné služby v Rakousku, Itálii a Německu.
Swift GPI umožňuje bankám nabízet rychlejší, transparentní a sledovatelné služby přeshraničních plateb s kompletně přehlednými informacemi o transakcích a přesnými informacemi o platbách v reálném čase.
Banka též na úrovni skupiny uzavřela víceroční strategickou alianci se společností Mastercard, čímž zavedla bezprecedentní strategii jedné karty na několika trzích v Evropě se společnou ambicí zvýšit rychlost inovací v oblasti plateb.
Richard Burton, ředitel klientských řešení UniCredit, uvedl k tomuto úspěchu: „Transakční bankovnictví a platby jsou naší DNA a představují základ mnohých našich vztahů s klienty, od jednotlivců až po největší korporace. Tento úspěch ukazuje, jak stavíme naše podnikání na těchto klientech, jakož i na integrovaných kanálech a nejlepších produktech ve své třídě. V oblasti plateb se nadále chceme stát první volbou každého evropského klienta.“