„Digitalizace má především ušetřit práci lidí tam, kde to zvládne technologie,“ představuje strategii za unikátním projektem chytrého náborového chatbota ředitelka People and Culture (Lidské zdroje) UniCredit Bank Hana Čitbajová. „Chceme se více věnovat práci, při které nás stroje nikdy nenahradí. Díky chatbotovi získáme více prostoru na to se věnovat konzultantské činnosti, poradenství a přímému kontaktu se zaměstnanci. V tom vidím budoucnost péče a rozvoje lidí.“
UniCredit chatbot umí poznat, jak se člověk hodí do naší banky, umí rozpoznat schopnost uspět na pozici podle klíčových kompetencí, úsilí i způsobu myšlení, pomáhá tak personalistům od provozní slepoty. Tím, že zjišťuje hlavně přístup k práci, dostanou příležitost i kandidáti, kteří by jinak neměli šanci. Existují sice dovednosti, bez kterých na pozici nastoupit nelze, ale v UniCredit umíme kandidáty naučit poměrně mnoho dovedností i v praxi. Nábor je tak díky chatbotu rychlejší, flexibilnější a otevřenější vůči různým talentům uchazečů.
„Strategickou práci s daty vnímáme jako budoucnost a chceme v ní být lídři na trhu. Projekt chatbot, který jsme odstartovali, je natolik ojedinělý, že ho plánujeme využít nejen pro nábor, ale například i pro rozvoj stávajících zaměstnanců. Chatbot je také důležitou součástí komplexní digitální strategie UniCredit Bank,“ říká generální ředitel UniCredit Bank Jakub Dusílek.