Přejít k hlavnímu obsahu
Sberbank je dle Brand Finance nejsilnější bankovní značkou světa
Mezinárodní agentura Brand Finance uveřejnila žebříček předních světových značek roku 2018. Sberbank se v kategorii nejsilnějších značek umístila jako nejsilnější bankovní značka na světě. Stejně jako vloni obsadila i první příčku v žebříčku nejsilnější a nehodnotnější značky ve střední a východní Evropě. V minulém roce se dle Brand Finance index síly značky Sberbank zvýšil z 90 na 93 bodů a hodnota značky vzrostla z 11,6 miliardy USD na 12,4 miliardy USD.

Generální ředitel a předseda představenstva Sberbank Herman Gref k tomu uvedl: "Ruská bankovní značka poprvé získala prvního místo v globálním žebříčku společnosti Brand Finance. To, že nás odborná komunita hodnotí takto vysoko, je zasloužený výsledek týmu, který každodenně pracuje na tom, aby byla Sberbank jednou z nejlepších technologických společností na světě. Vyvinuli jsme a realizovali mnoho inovací a technologií, které využívají banky a společnosti po celém světě. Naše přední umístění v globálním měřítku také ukazuje, že jsme zvolili správnou strategii - strategii zaměřenou na technologické vedení a rozvoj ekosystému produktů a služeb s cílem poskytnout klientům kompletní škálu finančních i nefinančních služeb pro všechny jejich životní situace."

Inovativní služby společnosti Sberbank sledují trendy v různých oblastech života. Například Sberbank jako první přinesla na ruský trh okamžité převody peněz pomocí mobilního telefonního čísla. Dnes je Sberbank lídrem ruského trhu, pokud jde o objem P2P transakcí. V roce 2018 byla společnost Sberbank zařazena mezi 6. největších zpracovatelů transakcí platební kartou na světe (dle The Nilson Report) s více než 1,7 miliony POS terminálů a 15 miliony měsíčních plateb za veřejnou dopravu pomocí karet banky. Sberbank je rovněž lídrem z hlediska podílu plateb pomocí NFC.

Sberbank CZ myslí i na klienty, kteří chtějí spořit volné prostředky v cizích měnách. FÉR spoření EXTRA poskytuje výborné úročení i pro vklady v eurech, dolarech i rublech. „Spořicí účty dlouhodobě představují pro většinu střadatelů jeden z nejoblíbenějších způsobů ukládání peněz. V kombinaci s širokou nabídkou investičních produktů, které nabízíme, se jedná o výbornou možnost zhodnocení volných finančních prostředků. S tvorbou optimálního portfolia klientům ochotně poradí naši bankéři,“ dodává David Middleton.

Generální ředitel společnosti Brand Finance David Haigh uvedl: "Vysoká úroveň zákaznické orientace společnosti Sberbank a široká škála finančních produktů vytváří loajalitu klientů ke značce, která má za následek dlouhodobé vztahy se zákazníky. Bezkonkurenčně v rámci Ruska banka aktivně spolupracuje se zákazníky, vyvíjí produkty a rozšiřuje dosah svého ekosystému."

Dobré obchodní výsledky přispěly k nárůstu hodnoty značky Sberbank. Nepříznivý vliv však mělo znehodnocení ruské měny na hodnotu značky v USD. Brand Finance počítá hodnotu značky pomocí 19 faktorů, jako je investice do značky, známost, preference, skóre zaměstnanců, firemní pověst a tak dále. Společně se zisky je síla značky klíčovým faktorem při určování hodnoty značky.

 

Datum vytvoření: 01/02/2019

linkedin

Komentáře komentáře
Inflace v květnu skončila nad odhadem, čeká nás vysoká volatilita Za květnovým překvapením jsou opět do značné míry velmi volatilní potraviny, kte... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Silnější růst HDP v prvním čtvrtletí nepřináší dezinflační zlom Silnější růst ekonomiky zůstává spojen s proinflačním tlakem jednotkových mzdový... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Růst mezd v české ekonomice zpomaluje Tempo mezd ve srovnání s rokem 2024 evidentně zpomaluje, a to mimo jiné v důsled... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek