

„Většina lidí má tendenci reagovat podvědomě spíše na absolutní čísla. Postupné zvyšování sazeb proto podporuje růst obliby produktů, které jsou na nich založeny. Češi jsou zároveň konzervativní: pětina lidí nechává ráda peníze doma ‚v matraci‘, necelé polovině vyhovují spořicí účty. S tím souvisí také pevná obliba stavebka, které se dlouhodobě drží nad 55 procenty,“ říká tajemník AČSS Jiří Šedivý.
Barometr obliby spoření zkoumá preference Čechů při ukládání peněz. Každé čtvrtletí se ho účastní tisíc respondentů. Výsledky neukazují, kolik lidí má jaký produkt, ale jaké procento Čechů považuje danou možnost za zajímavou pro uložení peněz.
„Tři roky sledujeme preference Čechů ohledně spoření. Spořicí produkty se rozdělily do tří skupin: tu první tvoří samotné stavebko, jediný produkt s nadpoloviční oblibou. Ve druhé skupině následují penzijní spoření, spořicí konto a drahé kovy. Jejich podpora se pohybuje nad 40 %. Ostatní možnosti spoření se povětšinou obtížně dostávají přes třetinovou hranici,“ dodává Jiří Šedivý, tajemník asociace.



