Tři čtvrtiny Čechů se o správu a aktualizaci využívaných finančních produktů starají samy. Průzkum Partners Banky ukázal, že 60 % z nich při tom naráží na problémy. Často ani nemají o svých financích přehled, a to i přesto, že pravidelná kontrola příjmů a výdajů je základem finanční gramotnosti – celá pětina Čechů kontroluje své účty a produkty i méně než jednou za měsíc. Naopak denně se na aktuální stav svých účtů podívá každý pátý. Nejaktivnější jsou v pravidelné kontrole financí mladí Češi – celkem třetina z nich totiž kontroluje své finance každý den. Průzkum byl proveden prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.
Valná část Čechů si finance spravuje sama, mnohdy ale musí čelit výzvám. Problémy jim dělají složité podmínky jednotlivých produktů a přehršel informací, což v kombinaci s nedostatkem času má za důsledek nesprávný výběr finančních produktů pro jejich potřeby.
„Uvědomujeme si, že číst všechny podmínky smluv, které mívají desítky až stovky stran a jsou psány složitě, může být nad síly běžného člověka. Zároveň ale podporujeme, aby si klienti mohli vybírat finanční produkty z celého trhu, proto je Partners Banka první poradenská banka. Její klienti získají prostřednictvím finančních poradců sítě Partners finanční plán na míru a možnost výběru těch nevhodnější produktů celého finančního trhu,“ popisuje Marek Ditz, generální ředitel Partners Banky. Z toho důvodu také banka spustila v červenci novou službu.
Aby měli klienti Partners Banky možnost získat svého ideální průvodce světem financí, spustila banka v červenci výjimečnou službu „Vyber si svého poradce”. Je součástí Partners apky a objeví se všem klientům, kteří dosud nemají svého finančního poradce. „Nyní tuto možnost může využít přes 12 tisíc klientů Partners Banky, kteří svého poradce ještě nemají. Umožňujeme jim, aby si sami vybrali z 200 špičkových poradců Partners z celé republiky,” zmiňuje Marek Ditz. Podmínky pro zařazení poradců do výběru byly přitom přísné. „Každý musí mít minimálně 5 let úspěšné praxe a všechny odborné certifikace u České národní banky, protože nám záleží na komplexním přístupu ke klientům a také chceme klientům umožnit vybírat mezi skutečně těmi nezkušenějšími a nejlepšími poradci.”
Klienti si mohou vybrat finančního poradce podle svých preferencí. „Každý z těchto poradců má totiž v appce svůj osobní profil s fotografií a byznysovými i osobními zkušenostmi. Klient se tak dozví nejen co má pracovně za sebou, ale například také, jaké má hobby. I to může hrát roli ve výběru toho nejsympatičtějšího poradce,” upřesňuje službu Marek Ditz. Je samozřejmostí, že si lze poradce filtrovat podle daného regionu a lidé mohou dokonce vidět poradce seřazené podle vzdálenosti od svého bydliště, pracoviště nebo od místa, kde se v danou chvíli nachází.