Platbu na kontakt klienti Monety snadno uskuteční v mobilní aplikaci Smart Banka. V případě, že chtějí platby pomocí této služby zároveň přijímat, je zapotřebí se v této aplikaci registrovat.
„Při registraci stačí, aby si klient přiřadil telefonní číslo k jednomu ze svých platebních účtů. Následně povolí aplikaci přístup ke kontaktům v mobilním telefonu, čímž se automaticky objeví na platebním příkazu všechny jeho kontakty, které si již tuto službu u svých bank taktéž aktivovaly, a kterým lze platbu tímto způsobem poslat,“ vysvětluje postup senior manažer depozit a karet Artur Galstyan.
Jak však doplňuje, kontakty z telefonního seznamu zůstávají v rámci zařízení uživatele a samotná banka k nim přístup nemá. V posledním kroku pak už jen stačí napsat požadovanou částku a platbu potvrdit.
Každé telefonní číslo může být přiřazeno pouze k jednomu bankovnímu účtu. V případě, že jich klient vlastní vícero, musí zvolit pouze jeden z nich. Nastavené číslo však může kdykoliv z této služby odregistrovat.
Maximální částka, kterou lze v rámci jedné transakce poslat, je pět tisíc korun. Rychlost připsání odeslané částky pak záleží na bance příjemce. „Jelikož však v současnosti všechny banky umožňující platbu na kontakt podporují okamžité platby, bývá platba připsána zpravidla do deseti sekund,“ dodává Galstyan.