Celkový objem úvěrů poskytnutých Skupinou KB meziročně stoupl o 4,6 % na 825,5 miliardy korun. Celkový objem běžných klientských vkladů ve Skupině KB meziročně stoupl o 7,2 % na 1 049,8 miliardy korun. Objem aktiv klientů Skupiny KB v podílových fondech, penzijním spoření a životním pojištění se zvýšil o 15,3 % na 261,8 miliardy korun.
Samotná Komerční banka měla 1 678 000 klientů, meziročně o 22 000 více. V nové digitální bance KB představené v dubnu 2023 se již zaregistrovalo přibližně 255 000 klientů. Skupina Komerční banky obsluhovala 2 195 000 zákazníků.
Celkové výnosy se meziročně snížily o 1,5 %, na 8,8 miliardy korun. Provozní náklady poklesly o 4,1 %, na 4,8 miliardy korun. Skupina vykázala čistou tvorbu opravných položek ve výši 0,5 miliardy korun. Čistý zisk připadající akcionářům dosáhl 2,8 miliardy korun, meziročně méně o 21,3 %.
„Finanční výsledky za první čtvrtletí ukazují zlepšení na úrovni provozního zisku. V meziročním srovnání nám dynamicky rostly vklady i aktiva klientů ve správě, a vidíme rovněž pozitivní trend v úvěrování. Obzvláště mne těší, že zrychluje růst počtu klientů Komerční banky. Vykázaný pokles čistého zisku ovlivnila tvorba opravných položek během prvních tří měsíců, zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku došlo k jejich rozpouštění,“ uvedl Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky.
„V dalších čtvrtletích dále obohatíme nabídku pro klienty v Nové éře bankovnictví KB. Pokračujeme ve strategické transformaci budováním naší nové digitální banky. Komerční banka zůstává loajálním korporátním občanem a jedním z největšíchplátců daní v České republice. Jako vždy stojíme po boku našich klientů a zároveň jsme připraveni podporovat projekty na posílení dlouhodobé prosperity Česka. Úspěch naší země je předpokladem i pro úspěšný rozvoj Komerční banky,“ doplnil Jan Juchelka.