„Budoucnost světa je bezpochyby digitální a v Komerční bance si to plně uvědomujeme. Nejen, že stále rozšiřujeme nabídku produktů a služeb v online prostředí, ale také aplikujeme do našich procesů prvky robotizace, umělé inteligence a dalších inovačních trendů. Ve svých aktivitách však nezapomínáme ani na podporu společensky prospěšných témat, zejména pak těch, která patří do českého kulturního dědictví. Projekt „Z budoucího světa“ proto považujeme za dokonalý prvek propojení odlišných etap společenského vývoje prostřednictvím díla Antonína Dvořáka,“ uvedl Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky.
Nové hudební dílo Z budoucího světa se veřejnosti představí v několika fázích. První věta vycházející z autentické skici Antonína Dvořáka se představí již letos v březnu. Vrcholem bude koncert v Rudolfinu 15. listopadu 2019. Interpretace díla se ujala Pražská filharmonie v čele se svým šéfdirigentem panem Emmanuelem Villaume. Kromě Komerční banky je dalším partnerem projektu komunikační agentura Wunderman, která s celým konceptem dokončení a vzniku nového Dvořákova díla přišla.
Mezi „oživovací“ aktivity banky patří i společný projekt Národní galerie v Praze a Komerční banky umožňující bezplatné vstupné pro nejmladší věkové kategorie návštěvníků, který překonává všechna očekávání. Od dubnu 2015 do konce minulého roku využilo možnost navštívit zadarmo stále expozice galerie již 300 tisíc dětí a studentů ve věku do 26 let. Jen v minulém roce zaznamenala Národní galerie v Praze téměř 80 tisíc návštěvníků v uvedeném věku.