„Na první den výplat jsme se dobře připravili, a to navzdory faktu, že jsme měli jen týden na přípravu procesů, proškolení zaměstnanců a zprovoznění systémů. Víme, jak je důležité, a to pro celý trh, aby tato operace proběhla hladce,“ říká generální ředitel Komerční banky Jan Juchelka a dodává: „Dnes dopoledne jsem byl osobně na pobočce na Václavském náměstí. Nebyly zde žádné fronty, všichni bankovní poradci byli zaměstnáni procesováním požadavků příchozích. Retailoví klienti Sberbank vše vyřídili do 5 minut, firemní klienti pak nejdéle do 15 minut. Za první hodinu jsme v celé ČR odbavili přes tisíc klientů, za první dvě hodiny pak dokonce čtyři tisíce.“
Ideálním a pro klienty Sberbank nejjednodušším způsobem výplaty je bezhotovostní převod, který lze provést na každé z 241 poboček Komerční banky. Převod probíhá ve standardních lhůtách pro mezibankovní platební styk, tj. uskuteční se zpravidla do druhého pracovního dne.
„Nárok na výplatu lze uplatnit po dobu tří let, tedy až do 10. března 2025. Pokud klienti Sberbank nepotřebují finanční prostředky ihned, nemusí spěchat. Vyhnou se tak případnému náporu na pobočky KB v dalších dnech, který s sebou může nést delší čekací dobu,“ říká Jitka Haubová, členka představenstva Komerční banky.
Klienti Sberbank nemusí vyplňovat žádný formulář. Stačí, když bankéři doloží dokumenty nutné pro převod peněz a banka převod provede na klientem vybraný účet. Na pobočce postačí prokázat se platným průkazem totožnosti, v případě fyzických osob podnikatelů a právnických osob pak ještě dokladem o oprávnění k podnikání.
Pokud by klienti Sberbank upřednostnili hotovostní výplatu, je nutné navštívit jednu z vybraných 40 poboček KB s prodlouženou otevírací dobou, která oproti standardnímu režimu začíná v 8.00 hodin a trvá do 18.00 hodin (jejich kompletní seznam je možné nalézt na webových stránkách www.kb.cz).