Celkový objem úvěrů poskytnutých Skupinou KB meziročně stoupl o 2,7 % na
808,3 miliardy korun. Celkový objem běžných klientských vkladů ve Skupině KB meziročně stoupl o 1,2 % na 1 022,4 miliardy korun. Od začátku letošního roku objem vkladů narostl o 11,5 %.
Skupina Komerční banky obsluhovala 2 218 000 zákazníků. Samotná Komerční banka měla 1 665 000 klientů, meziročně o 14 000 více. KB představila svou „Novou éru bankovnictví“ v dubnu, ke konci září už novou digitální banku KB používalo více než
50 000 klientů.
Celkové výnosy poklesly o 6,9 % na 27 miliard korun. Provozní náklady meziročně stouply o 7,7 % na 13 miliard korun. Objem regulatorního kapitálu dosáhl 106,5 miliardy korun, kapitálová přiměřenost dosáhla 20,2 % a ukazatel jádrového Tier 1 kapitálu 19,6 %.
„Ve třetím čtvrtletí jsme se zaměřili na rozvoj naší nové digitální banky, kterou jsme pro retailové klienty spustili v dubnu. Postupné obohacování nabídky nové mobilní aplikace KB+ o jednoduché, výhodné a atraktivní služby nám umožní zvýšit počet klientů, kteří přecházejí z dosavadní platformy. Naší ambicí je, aby se do Nové éry bankovnictví do konce letošního roku zaregistrovalo sto tisíc klientů, a v průběhu roku 2024 chceme nabídnout přechod do nové digitální banky jednomu milionu klientů,“ uvedl Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky.
„Mimo vývoj nové klientské propozice a technologických systémů banky zahrnuje strategická transformace také změny v organizaci Skupiny KB s cílem její vyšší efektivity a agility: Nedávno jsme integrovali provozní část společnosti Factoring KB do banky, budujeme novou poradenskou síť pro Skupinu Komerční banky založenou na distribuční síti Modré pyramidy, a zároveň centralizujeme vývoj a marketing spotřebitelského úvěrování pro celou Skupinu KB. Úspěšná implementace našeho strategického programu KB 2025 posílí pozici Komerční banky jako lídra v nové éře bankovnictví,” doplnil Jan Juchelka.