„Výplata klientů Sberbank probíhá prostřednictvím Komerční banky už od března roku 2022. A tímto jdeme do finále. Nejen pro Komerční banku, ale i pro celý bankovní trh je důležité, aby výplata probíhala rychle a bez problémů. Na pobočkách i na centrále jsou na to týmy KB připravené a klienti by měli vše vyřídit v řádu pár minut,“ říká Jitka Haubová, členka představenstva Komerční banky zodpovědná za provoz
Nárok na výplatu zjištěné pohledávky mají věřitelé Sberbank CZ, kteří jsou uvedeni v usnesení Městského soudu v Praze ze dne 10. 11. 2023, kterým byl povolen částečný rozvrh, a to v rozsahu uvedeném v usnesení (tj. ve výši 95 % zjištěných pohledávek). Výplata probíhá přímo z majetkové podstaty Sberbank CZ, nejedná se již o výplatu z Garančního systému (GSFT), která paralelně probíhá až do 10. 3. 2025.
O výplatu lze požádat buď online nebo na pobočce. Pro online bude potřeba zadání čísla účtu pro výplatu, což bude k dispozici od 18. 3. od 9:00 na webových stránkách Komerční banky. Online zadání čísla účtu pro výplatu mohou pouze věřitelé Sberbank – fyzické osoby (občané ČR) s nárokem na celkovou výplatu do maximální výše 100 tisíc korun. Platba bude provedena pouze v CZK a je možné ji zadat pouze na účet vedený v ČR. Pro přihlášení bude možné použít KB Klíč nebo bankovní identitu (BankID).
Fyzické osoby se mohou pro výplatu dostavit také na kteroukoli pobočku Komerční banky. Nicméně právnické osoby se musí pro výplatu dostavit na Firemní centra Komerční banky nebo se mohou napřímo obrátit na svého firemního bankéře. V obou případech budou muset klienti předložit potřebné dokumenty. Veškeré informace opět naleznou na webových stránkách KB.
Pro výplatu pohledávek věřitelů za Sberbank CZ není možné využít korespondenční žádost o výplatu, tj. není možné zaslat žádost poštou na adresu KB nebo do datové schránky.