Klient může smlouvy nově podepsat elektronicky v Hypoteční zóně prostřednictvím Smart klíče. Zástavní smlouvu a návrh na její vklad do katastru nemovitostí pak banka rovněž elektronicky odesílá ke zpracování na katastrální úřad.
„Novinka přináší pro klienty nezpochybnitelnou výhodu. Díky téhle možnosti ušetří jednu z cest na pobočku a nemusí taky trávit čas čekáním ve frontě na katastrálním úřadě. Zajímavá by mohla být také třeba pro lidi, kteří tráví hodně času v zahraničí,“ říká Martin Vašek, generální ředitel a předseda představenstva ČSOB Hypoteční banky.
Projekt funguje v rámci Hypoteční zóny. Elektronicky si v ní klienti můžou o hypotéku zažádat, poslat přes ni do banky potřebné dokumenty a čerpání hypotéky pak také může být online. Prostřednictvím Hypoteční zóny získávají i aktuální informace ke své hypotéce a dostávají upozornění na důležité změny, které se hypotéky týkají.
Významný je také ekologický přínos novinky. „Spočítali jsme, že průměrně díky digitalizaci finálního podpisu nemusíme tisknout 64 listů papíru u každé smlouvy. Je to praktický krok k naplnění naší snahy o co nejudržitelnější přístup k životnímu prostředí,“ dodává Martin Vašek z ČSOB Hypoteční banky.
Všechny služby na kamenných pobočkách ČSOB zůstávají stejné, pro klienty se nic nemění. Na pobočce si navíc můžou vyřídit spolu s hypotékou například pojištění nemovitosti, životní pojištění nebo pojištění schopnosti splácet.