„V roce 2018 pokračoval dynamický rozvoj Equa bank a obchodní růst ve všech klientských segmentech. Za téměř trojnásobným nárůstem čistého konsolidovaného zisku stojí především výborná obchodní výkonnost všech prodejních složek, především pak spotřebitelských půjček, ale také vysoký podíl on-line distribuce a rozvoj on-line produktů, které z nás činí předního hráče v oblasti digitálního bankovnictví. Do hospodaření banky se rovněž pozitivně promítl růst našeho hypotečního portfolia, které i v loňském roce rostlo dvouciferným tempem. Úspěšně jsme také spustili nové produkty, například on-line investice nebo on-line půjčku v mobilu,“ říká Petr Řehák, generální ředitel a předseda představenstva Equa bank.
K 31. prosinci 2018 se zvýšila bilanční suma Equa bank v meziročním srovnání o 11 % na téměř 56 miliard korun. Úspěch zaznamenala banka jak při poskytování půjček, tak v získávání nových klientů a vkladů. Celkový objem úvěrů se zvýšil o 9 % a přesáhl 40 miliard korun. Objem spotřebitelských půjček přitom v meziročním srovnání vzrostl o 25 %, objem hypoték o 11 %. Objem vkladů vzrostl o 9 % a ke konci roku 2018 činil téměř 49 miliard korun. Konsolidovaný čistý zisk Equa bank se meziročně více než ztrojnásobil na 372 milionů korun. Ke konci roku 2018 obsluhovala Equa bank 367 tisíc klientů, což představuje meziroční nárůst o 20 %.
Také v roce 2018 nabídla Equa bank klientům řadu nových produktů a služeb. V oblasti digitálního bankovnictví pokračovala v rozvoji mobilní aplikace, která koncem uplynulého roku zvítězila v prestižní soutěži WebTop100. V průběhu loňského roku obohatila banka tuto aplikaci například o správu platebních karet a opakovaných plateb nebo o velice žádanou půjčku v mobilu. Počet uživatelů mobilní aplikace Equa bank se meziročně zdvojnásobil. Mobilní bankovnictví dnes využívá každý druhý nový klient.
Dalším významným krokem Equa bank v oblasti rozvoje digitálního bankovnictví bylo spuštění unikátní nabídky on-line investování, které změnilo dosavadní pojetí nabídky investičních produktů na českém trhu. Revoluční je zejména jednoduchost a srozumitelnost nákupu produktů zcela on-line podle finančních cílů a životních situací, které chce klient řešit. Za necelé dva měsíce od uvedení této novinky investovalo s Equa bank více než 1000 klientů, což předčilo očekávání. Velký zájem je také o unikátní automatické investice při každé platbě kartou, které využívá více než polovina těchto klientů.
Významné úspěchy zaznamenala Equa bank také v oblasti řízení zákaznické spokojenosti, kde dlouhodobě patří k lídrům trhu. Od počátku vstupu na trh se profiluje jako přívětivá, dynamická, pružná a klientsky orientovaná banka. Proto nabízí produkty a služby, aby si každý klient mohl vybrat to, co mu nejvíce vyhovuje. Na požadavky klientů reaguje Equa bank rychle, komunikuje otevřeně a všechny problémy řeší individuálně. Důkazem, že klienti to oceňují, je vítězství v nové kategorii Banka zákazníků, jež je součástí prestižní soutěže Banka roku™. Kromě toho Equa bank u veřejnosti opět bodovala v soutěži Zlatá koruna a odnesla si stříbrnou medaili v Ceně veřejnosti za Běžný účet od Equa bank a bronzovou medaili v Ceně podnikatelů za Běžný účet pro podnikatele.
„Naší strategií pro letošní rok je i nadále pokračovat především v rozvoji digitálních služeb. Naše mobilní bankovnictví rozšíříme o další atraktivní funkcionality. V lednu jsme například spustili jednoduché platby prostřednictvím on-line platebního nástroje Google Pay, v průběhu roku plánujeme klientům nabídnout i Apple Pay. Také ještě více zrychlíme proces poskytování našich minutových půjček. Zaměříme se na další rozvoj pobočkové sítě, klientům nabídneme bankomaty s možností vkladů. Pro klienty firemního bankovnictví rozšiřujeme spolupráci s Českomoravskou záruční a rozvojovou bankou v rámci programu Expanze a Úspora energie a pokračujeme v úspěšné spolupráci s Evropským investičním fondem v rámci programu COSME,“ dodal Petr Řehák, generální ředitel a předseda představenstva Equa bank.