„V prvním pololetí jsme museli reagovat na bezprecedentní situaci způsobenou pandemií covid-19. Prvořadé pro nás bylo a stále je chránit zdraví klientů i našich zaměstnanců a zároveň zajistit dostupnost finančních služeb. Výhodou je, že díky investicím do digitalizace a inovacím je většina našich služeb dostupná bezpečně a pohodlně on-line. Od prvních projevů koronaviru také intenzivně pomáháme s odklady splátek těm, kteří to potřebují. Jako součást klíčové infrastruktury státu jsme navíc udrželi v chodu naši pobočkovou síť. I přes náročné podmínky jsme pracovali na vylepšení služeb. Jedním z příkladů je Smartbanking, naše aplikace pro mobilní telefony, které se postupně stávají hlavní vstupní branou do banky,“ říká John Hollows, generální ředitel ČSOB.
Čistý zisk skupiny ČSOB činil 3,5 miliardy Kč, což znamená meziroční pokles o 68 %. Objem úvěrů dosáhl 791 miliardy Kč (meziroční nárůst o 5 %). Objem vkladů stoupl na 1064 miliard Kč (meziroční nárůst o 9 %). Provozní výnosy činily celkem 18,7 miliardy Kč. Provozní náklady vzrostly na 9,7 miliardy Kč. ČSOB přijala přes 65 tisíc žádostí o odklad splátek půjček a úvěrů, přes 60 tisíc jich schválila. Počet uživatelů mobilního bankovnictví meziročně narostl o 31 %.
Kvůli prudkému růstu opravných položek k úvěrům a nižším provozním výnosům čistý zisk skupiny ČSOB v 1. pololetí poklesl. Meziročně se negativně projevila i vyšší základna z prvního pololetí roku 2019, jejímž důvodem bylo přecenění podílu v ČMSS a prodej ČSOB Asset Management. Bez těchto mimořádných faktorů a bez dopadu konsolidace ČMSS by byl čistý zisk meziročně nižší o 59 procent.