ČSOB je jedním z největších poskytovatelů finančních služeb v ČR a patří i mezi lídry inovací v bankovním sektoru. Nejčastěji jsou automatizovány procesy spojené s tříděním a zpracováním standardních požadavků klientů v oblasti účtů, včetně servisních a provozních služeb poskytovaných koncovým klientům, partnerům nebo v rámci vnitřní činnosti organizace.
„Skupina ČSOB pokračuje ve své cestě k digitalizaci s cílem přinést zákazníkům lepší služby a zvýšit efektivitu procesů. Role zaměstnanců ale zůstává nezastupitelná, třeba na klientských pracovištích bude mezilidský kontakt i nadále nepostradatelný,“ uvedla Marcela Suchánková, členka představenstva a vrchní ředitelka pro oblast IT.
„Softwarová pracovní síla (tedy 53 robotizovaných procesů dodávaných 25 robotickými instancemi) aktuálně poskytuje stejné služby jako téměř 38 lidských kolegů. Jednotlivé transakce umí navíc provést mnohonásobně rychleji a bezchybně. Díky uvolnění svých kapacit se zaměstnanci banky mohou nyní daleko více zaměřit na zlepšování klientského servisu a další sofistikované aktivity,“ říká Tomáš Přibyla, duchovní otec inteligentní automatizace v ČSOB.
„Tým Deloitte je hrdým partnerem, který provází ČSOB na jejich cestě v oblasti využití inteligentní procesní automatizace od úplného počátku. Jsme připraveni být součástí týmu ČSOB i v budoucnu a využít naše zkušenosti v oblasti moderních trendů a řízení změn vyvolaných těmito trendy,“ doplňuje Milan Kulhánek, partner v oddělení poradenství Deloitte.
Robotická procesní automatizace je pouze vstupní branou moderních technologií, které ve stále větší míře umožňují společnou práci člověka a robota.
„ČSOB se chce i nadále držet v pozici vedoucího inovátora. Už dnes proto v bance provádíme první testy souběžné práce robota a člověka na jednom procesu. Robot a člověk si při tom buď práci předávají v reálném čase nebo roboti předpřipravují kroky pro člověka pomocí zpracování přirozeného jazyka, kdy se roboti učí porozumět volnému textu nebo dokumentu,“ dodává Tomáš Přibyla.
Od roku 2016, kdy došlo k prvnímu testu robota v bankovní části skupiny, vytvořila ČSOB vlastní kompetenční centrum využívající platformu BluePrism pro provoz a rozvoj robotické pracovní síly pro bankovní, pojišťovací, hypotéční a další činnosti skupiny.