Digitální účtenky představují významný krok kupředu v oblasti zákaznických služeb a digitální dokumentace. Na rozdíl od elektronických účtenek, které jsou v podstatě pouze foto obrazovými verzemi papírových dokladů, umožňují digitální účtenky širší a interaktivnější formu komunikace mezi obchodníkem a zákazníkem. Mohou obsahovat nejen informace o nákupu, ale i o délce záruky a další informace vhodné k analýzám a budování vztahu mezi klientem a obchodníkem. Digitální účtenky bude možné integrovat s dalšími digitálními službami a automaticky napojit na domácí či firemní účetnictví, bez nutnosti účtenky ručně přepisovat.
„Digitální účtenky nabízí potenciál poskytnout retailovým a firemním klientům přidanou hodnotu v podobě rozšířené správy výdajů přímo v jejich mobilním nebo internetovém bankovnictví,” vysvětluje Miroslav Koubek, který má v České spořitelně na starost digitální produkty pro firemní klientelu. Lidé by si tak mohli zobrazit detaily nákupu u plateb kartou nebo převodem.
„Pro firemní klientelu očekáváme významnou úsporu času. Ve stávající papírové podobě totiž musí držitel zaměstnanecké karty vždy papírový doklad předat své společnosti kvůli daňové povinnosti, což díky digitální účtence celé odpadne a proces se zautomatizuje k pohodlí a spokojenosti zaměstnance i zaměstnavatele,” dodává Koubek.
Sdružení pro digitální účtenky má podporou významných finančních institucí, mezi které patří například obě kartové společnosti Visa a Mastercard. Tato podpora je klíčová pro další rozvoj a implementaci digitálních účtenek, protože zajišťuje jejich kompatibilitu a přijetí na globální úrovni. SDU vyjadřuje silnou podporu i Ministerstvo průmyslu a obchodu, a podtrhuje tak důležitost této iniciativy pro ekonomiku a další digitalizaci českého trhu.
Předseda Sdružení pro digitální účtenky, Jan Lamser, k tomu dodává: „Jsme velmi potěšeni, že se Česká spořitelna připojila k našemu sdružení. Její zkušenosti a zdroje budou neocenitelným přínosem pro další rozvoj digitálních účtenek. Věříme, že společně dokážeme přinést našim klientům ještě kvalitnější a inovativnější služby.“