„Aplikace FIT zóna je vlastně digitálním trenérem, který klienty motivuje ke zlepšování jejich finančního zdraví. Fakt, že si v průběhu dosavadního pilotního provozu FIT zónu vyzkoušelo takřka sedm set tisíc klientů, vnímáme jako potvrzení toho, že lidé jsou otevřeni digitálnímu finančnímu poradenství přímo ve svém mobilu a mají ambici své finanční zdraví zlepšovat,“ říká Daniela Pešková, členka představenstva Spořitelny odpovědná za retailové bankovnictví.
„FIT zóna je centrem digitálního poradenství v mobilu. Pracuje se stejnými daty o finančním zdraví jednotlivých klientů, jaká využívají pro individuální poradenství bankéři na pobočkách. FIT zóna tvoří jeden poradenský ekosystém s osobním poradenstvím, ať už na pobočce nebo přes videohovor. Nastaví-li si klient ve FIT zóně cíl, že chce odejít do důchodu s dvěma miliony, nebo že chce být schopen udržet finanční rezervu ve výši 6 platů, pomůže mu s dosažením těchto cílů jak FIT zóna, tak jeho bankéř. Jeden ekosystém nám umožní skutečně efektivně pomoci zlepšovat finanční zdraví u všech takřka 3 milionů bankovních klientů,“ doplňuje Pešková.
Vytvoření jednotného poradenského systému pomůže Spořitelně s naplňováním veřejných příslibů, které deklarovala v lednu 2023 a v nichž se zavázala, že do roku 2025 pomůže všem klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje a zároveň milionu klientů pomůže šetřit si na důchod (podrobnosti zde).
Spořitelna také nyní v pilotním provozu testuje AI digitálního poradce „Hey George“, který by měl být schopen s klienty konverzovat velmi podobným způsobem jako živý poradce včetně využití emocí a jehož primárním cílem je, aby klientům pomáhal se zlepšováním jejich finančního zdraví, využíváním aplikace FIT zóna a mobilním bankovnictví George.
„V rámci pilotního provozu Hey George nepracuje s osobními daty klienty, jakkoli je schopen klientům radit v obecných finančních tématech, jako je například srovnání výhod spořících a termínovaných účtů. Možnosti využití AI pro skutečně personalizovaní poradenství nyní analyzují jak banky, tak regulátoři. Osobně jsme přesvědčena, že budoucnost osobního finančního poradenství bude postavena právě na AI,“ říká Daniela Pešková.
„Hey George“ představuje adaptaci jazykového modelu ChatGPT4 v prostředí mobilního bankovnictví George. Spořitelna jej zpřístupní všem klientům v průběhu roku 2024.