„Již během prvního roku svého fungování si bankovní identita vydobyla značnou oblibu. V online komunikaci se státem ji během prvních devíti měsíců od jejího uvedení na trh využilo již 39 % respondentů. Celkem 97 % z nich potvrdili, že ji hodlají využívat i nadále,“ říká Petr Zíma, který v České spořitelně zodpovídá za bankovní identitu. Dalších 31 % respondentů, kteří až dosud bankovní identitu k online komunikaci se státem nevyužili, připustili, že s jejím využitím také počítají, a 32 % zatím váhá.
Velký potenciál má bankovní identita v ověřování totožnosti vůči firmám. Jako prostředek, kterým chtějí prokazovat svoji totožnost vůči soukromým společnostem, ji označila téměř polovina všech respondentů (49 %). Nerozhodnuto je 29 % respondentů. Klienti firem oceňují zejména to, že prostřednictvím bankovní identity mohou již podepisovat smlouvy online (57 %), sjednávat produkty a služby (55 %), anebo se přihlašovat do firemních klientských zón (46 %).
Důvodem, proč lidé preferují prokazovat online totožnost právě prostřednictvím bankovní identity, je bezpečnost uložení osobních dat v bankách. Osobní data již není potřeba sdílet s dalšími subjekty. Za bezpečnou metodu ověření totožnosti označuje bankovní identitu nadpoloviční množství respondentů (52 %), bez ohledu na to, jestli se jedná o online komunikaci se státem či soukromými firmami. Užitečnost bankovní identity, díky které si lidé nemusí vytvářet nová přístupová hesla na různé typy klientských účtů, vnímá ještě více lidí (64 % při komunikaci se státem a 60 % při komunikaci s firmami).