
Do letošního ročníku se zapojilo 326 dobrovolníků z řad bankéřů ze 14 členských bank České bankovní asociace (ČBA). Workshopy v délce dvou vyučovacích hodin, jež jsou kombinací interaktivní výuky s využitím technologií a diskuse, probíhaly na 158 školách a byly určeny pro žáky 8. a 9. tříd základních škol a 1. a 2. ročníků středních škol včetně gymnázií. Školy si mohly vybrat ze dvou témat – základy finanční gramotnosti nebo kyberbezpečnost.
„Zájem škol o workshopy každým rokem roste, a proto jsme letos program rozšířili na celý školní rok. Jejich obsah každoročně aktualizujeme, aby odpovídal nejen rámcovým vzdělávacím programům a vědomostem, které by žáci o financích měli v uvedeném věku mít, ale reflektoval i aktuální témata. Žáky a studenty letos například zajímaly možnosti investic, digitální platební metody nebo bezpečnost kryptoaktiv,“ uvedla Zdeňka Hildová, ředitelka ČBA Educa.
Pozitivní ohlasy přicházejí i přímo ze škol. „Workshopy na téma Základy finanční gramotnosti se v naší škole uskutečnily v červnu a zcela splnily naše očekávání. Přednášející z Komerční banky měl téma opravdu dobře připravené, mluvil velmi zajímavě a vše vycházelo z praxe. Není to pouze můj názor, ale i dalších pedagogů, kteří se akce zúčastnili,“ pochvalovala si akci Věra Vernerová ze Základní školy Pečky.
Projekt Bankéři do škol, který je součástí širšího programu ČBA na podporu finančního vzdělávání zahrnujícího také soutěže jako European Money Quiz, CyberGame i další interaktivní nástroje a platformy, se za 11 let proměnil z regionální iniciativy v komplexní celoevropsky laděný edukační program. Prošly jím už desítky tisíc žáků a stovky škol pod vedením několika set dobrovolníků ze spolupracujících bank s jediným cílem – posílit finanční gramotnost mladých, která je čím dál více vnímaná jako klíčová kompetence
21. století.
„Úroveň finanční gramotnosti bohužel stále ještě není taková, jakou bychom si představovali. Podle posledních výsledků Indexu finanční gramotnosti, který pravidelně sleduje ČBA a vyhodnocuje znalosti veřejnosti v několika oblastech, jako jsou rozpočet, spoření, úvěry, investice a finanční ochrana, se situace nelepší a osciluje kolem hodnoty 56 bodů ze 100. Takže nejen bankéře ve školách čeká ještě mnoho práce,“ dodala Zdeňka Hildová, ředitelka ČBA Educa.



