„Založení účtu online dnes nabízí už naprostá většina bank. Ale v drtivé většině případů není tato možnost přizpůsobená pro mobily, a pokud si chce klient založit bankovní účet online, musí využít počítač. A to řadu lidí odradí. Naproti tomu mobil má většina z nás stále po ruce, a i takové ofocení dokladů totožnosti, které je součástí každé online žádosti, je pak u mobilu mnohem snazší a přirozenější. Navíc klient nemusí kvůli aktivování účtu nikam chodit, i podpis smlouvy probíhá přímo v mobilu,“ říká Filip Zavřel, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank.
Založení účtu přes mobilní aplikaci nabízí Air Bank od února a od té doby si účet přímo v mobilu otevřelo a začalo používat přes 5 tisíc nových klientů. A zájem roste. Zatímco po prvním měsíci si účet v aplikaci My Air otevřelo 15 % ze všech nových klientů, další měsíc už to byl dvojnásobek.
Otevření účtu v mobilu je jednoduché. Stačí si stáhnout mobilní aplikaci My Air, vyplnit pár základních osobních údajů, vyfotit dva doklady totožnosti a poslat ověřovací platbu z jiného svého bankovního účtu. Klient kvůli podpisu nové smlouvy nemusí jít vůbec na pobočku. I podpis smlouvy totiž proběhne přímo v aplikaci, a to prostřednictvím zadání vstupního hesla.
V současné době má Air Bank už 700 tisíc klientů. Protože banka nenabízí služby firmám ani podnikatelům, všech 700 tisíc klientů jsou fyzické osoby.