Ke zlepšení ratingu přispělo zejména zvýšené úsilí skupiny UniCredit v oblasti sociálních otázek, přičemž agentura MSCI vyzdvihla příkladné postupy banky v oblasti ochrany spotřebitele a programy finanční gramotnosti, jakož i skutečnost, že banka nenabízí vysoce rizikové finanční produkty retailovým klientům.
UniCredit též získala uznání za práva poskytovaná fyzickým osobám, díky nimž mají možnost kontroly nad svými údaji, jakož i za opatření, která zavedla v případě možného porušení ochrany údajů.
Pokud jde o zaměstnance, agentura MSCI poukázala na podporu, kterou banka poskytuje v oblasti studijních programů a certifikací, a také na vynikající postupy řízení zaměstnanců. V důsledku toho agentura MSCI podstatně zvýšila počet bodů sociálního pilíře UniCredit na 5,4 (z předcházející úrovně 3,7).
Fiona Melroseová, ředitelka oddělení Group Strategy and ESG v UniCredit, uvedla: „Toto zlepšení ratingu nás obzvlášť těší, protože odráží kroky uskutečněné při integraci všech faktorů ESG do řízení, podnikání, řízení rizik a úvěrů, metrik a operací naší banky. Pokud jde o sociální oblast, víme, že banky, jako je ta naše, mají důležitou sociální funkci, která daleko přesahuje rámec poskytování úvěrů, a proto budeme i nadále podporovat účinné iniciativy a nést za ně odpovědnost.“
Cílem ratingů agentury MSCI v oblasti ESG je měřit odolnost vůči dlouhodobým rizikům ESG. Společnosti jsou hodnoceny na stupnici AAA (lídr) až CCC (zaostávající) v nejdůležitějších klíčových otázkách na základě obchodního modelu dané společnosti.