Jaký by tedy mohl být vývoj AI v bankovnictví? Do jaké míry brzdí tento vývoj evropská regulace? A jak by se mohla umělá inteligence projevit na fungování mBank? O těchto tématech a spoustě dalších jsme diskutovali s Pawłem Kucharskim v novém vydání Bankovnictví.
mBank v České republice začínala jako malá digitální banka bez poplatků. Nicméně jak čas letí, dnes už se o mBank nedá mluvit ani jako o inovátorské bance – to hlavně proto, že už i ostatní velké banky jsou digitální, technologicky na výši – a zároveň mBank už alespoň z pohledu počtu klientů není malá banka. Kde vidíte tedy svoji roli v nadcházejících letech?
Na českém trhu jsme už 16 let a je pravda, že postupně jsme větší a větší, za což jsme rozhodně rádi – zejména, jak jste zmínila, co se týče počtu klientů a také z pohledu našich příjmů ve všech oblastech, jako jsou úvěry, depozita atd. Řekl bych, že v tomto směru jsme dnes již středně velká banka. Co je ale zároveň důležité podotknout, je fakt, že náš růst je organický. To bych chtěl podtrhnout. V Česku ani na Slovensku nekupujeme jiné banky, společnosti atd. Před 16 lety jsme zde na trhu rozjeli revoluční změny. V rámci přístupu do banky jsme představili revoluční online aplikaci a zároveň jsme představili bankovnictví s žádnými nebo nízkými poplatky. To bylo něco, co na trhu tehdy nebylo. Máte ale pravdu, že dnes je to již samozřejmé – zejména tedy onen digitální přístup.