Přejít k hlavnímu obsahu
Paweł Kucharski: Nasazení ChatGPT v bankovnictví je dnes nereálné
Ačkoli se na jednu stranu může zdát ChatGPT jako velmi inteligentní a dokonalý chatbot, který by mohl jít za příklad všem ostatním, jeho nasazení je v bankovním světě dle Pawła Kucharského, generálního ředitele mBank, dnes nemožné. „Lidé se ChatGPT ptají na obecné znalosti a informace, jako jsou definice, historické události a vědecká fakta. Zákazníci volají do banky s konkrétními záležitostmi týkajícími se jejich finanční situace. ChatGPT nerozlišuje obsah na základě znalostí o klientovi, na každou otázku dává stejnou odpověď a to je problém,“ uvádí Paweł Kucharski.
Paweł Kucharski:

Jaký by tedy mohl být vývoj AI v bankovnictví? Do jaké míry brzdí tento vývoj evropská regulace? A jak by se mohla umělá inteligence projevit na fungování mBank? O těchto tématech a spoustě dalších jsme diskutovali s Pawłem Kucharskim v novém vydání Bankovnictví.

mBank v České republice začínala jako malá digitální banka bez poplatků. Nicméně jak čas letí, dnes už se o mBank nedá mluvit ani jako o inovátorské bance – to hlavně proto, že už i ostatní velké banky jsou digitální, technologicky na výši – a zároveň mBank už alespoň z pohledu počtu klientů není malá banka. Kde vidíte tedy svoji roli v nadcházejících letech?

Na českém trhu jsme už 16 let a je pravda, že postupně jsme větší a větší, za což jsme rozhodně rádi – zejména, jak jste zmínila, co se týče počtu klientů a také z pohledu našich příjmů ve všech oblastech, jako jsou úvěry, depozita atd. Řekl bych, že v tomto směru jsme dnes již středně velká banka. Co je ale zároveň důležité podotknout, je fakt, že náš růst je organický. To bych chtěl podtrhnout. V Česku ani na Slovensku nekupujeme jiné banky, společnosti atd. Před 16 lety jsme zde na trhu rozjeli revoluční změny. V rámci přístupu do banky jsme představili revoluční online aplikaci a zároveň jsme představili bankovnictví s žádnými nebo nízkými poplatky. To bylo něco, co na trhu tehdy nebylo. Máte ale pravdu, že dnes je to již samozřejmé – zejména tedy onen digitální přístup.

Datum vytvoření: 21/03/2024

linkedin

Komentáře komentáře
Češi nejvíce důvěřují ČNB. Proč je to důležité? Nárůst důvěry v ČNB je dobrou zprávou, která naznačuje, že mohutná inflační vlna... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace oficiálně pod cílem ČNB V meziročním srovnání v dubnu zpomalil růst cen potravin, protože odezněl efekt ... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
ČNB podle očekávání snížila sazby o 25bps, další kroky budou „velmi opatrné“ Bankovní rada měla pro své rozhodnutí k dispozici novou jarní prognózu, která, p... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš