Společnosti, jako je Facebook, umožnily vývojářům sbírat uživatelská data a nasadit je i v jiných kampaních bez jejich znalosti či souhlasu", uvedl Damian Collins, předseda Výboru pro digitální média, kulturu, média a sport. „Musí být zodpovědní za způsob, jakým se na svých stránkách sdílí škodlivý a zavádějící obsah."
Facebook se stále více zaměřuje na vyšetřování falešných zpráv. Hlavně poté, co byly britskou poradenskou společností Cambridge Analytica zveřejněny údaje o 87 milionech uživatelů. Náklady na vyšší ochranu soukromí zasáhnout v několika příštích letech zisky Facebooku. Firma to uvedla minulý týden, kdy během jednoho dne klesla hodnota společnosti o 120 miliard dolarů.
Sociální sítě hrály významnou roli v roce 2016 při zvolení Donalda Trumpa prezidentem Spojených států a také v kampani Leave EU před referendem o Brexitu v Británii v roce 2016. „Nedostáváme se k ničemu jinému než ke krizí naší demokracie - založené na systematické manipulaci s fakty na podporu ovlivňování občanů," řekl Collins.
Zdroj: CNBC.com