Přejít k hlavnímu obsahu
Webové portály českých gigantů nestačí reagovat na potřeby klientů!
Přístup ke stavbě a vývoji webových portálů ve většině českých společností se musí změnit. Jedině tak budou schopny uspokojit klienta. Ukázal to průzkum společnosti Trask solutions a.s., který současně potvrdil, že klíčovým tématem v této oblasti je schopnost nepřetržitého rozvoje.

Jaké jsou priority českých společností v oblasti webových portálů? Středem pozornosti je zákaznická zkušenost a schopnost pružně a rychle reagovat změny klientských potřeb. A hlavní problém? Rychlost změn je nedostatečná. Co za to může především? Interní nastavení společnosti samotné především. Jak na to? Řadu zkušeností a námětů pro inspiraci přinesla odborná snídaně iTea s tématem „Webové portály: Jak rychle reagujete na potřeby klienta?“, kterou pro své klienty v březnu připravila konzultační a technologická společnost Trask solutions.

Udělali jsme si jednoduchý průzkum.

9 otázek týkajících se současného stavu, trendů a potřeb v oblasti portálů v českých firmách. Respondenty průzkumu bylo 55 zástupců předních českých bank, pojišťoven a průmyslových, energetických a telekomunikačních společností.

Vyhovují současné portály potřebám klienta? Ne tak docela!

Současné webové portály českých společností nevyhovují aktuálním potřebám klientů tak, jak by si samy společnosti přály, připouští velká část z nich. V rámci průzkumu Trask solutions žádný z respondentů nevyslovil přesvědčení, že web jeho společnosti potřebám klienta plně odpovídá.

Rychlost změn je nedostatečná

18 měsíců. Taková je průměrná doba vybudování webového portálu velké české společnosti. Průměrná doba vybudování nového portálu je o celých osm měsíců delší než průměrná doba realizace IT projektu ve velkých společnostech obecně (ta činí podle zjištění Trask solutions 10 měsíců). A růžové to není ani s rychlostí pouhého provedení změn na úrovni front-endu portálů.

Celkem 64% respondentů považuje aktuální schopnost reakce na nové požadavky a změny potřeb klientů v jejich společnosti za nevyhovující. Z toho 42% uvedlo, že je stav nutné co nejdříve změnit.

Jak na to? Zkušenosti a osvědčené postupy

Při vývoji webu je potřeba myslet až na pět let dopředu. Taková je totiž typická délka životnosti portálu velké společnosti. Současně je nutné vzít v úvahu, že rychlost výstavby webových portálů i reakce na změny potřeb klientů a businessu po dobu jejich životnosti se musí posunout na novou úroveň.

„Webový vývoj má svá specifika, kterými se liší od běžných IT projektů. Naše zkušenosti z realizovaných projektů však jednoznačně dokazují, že dodržením několika základních principů mohou společnosti současnou situaci úspěšně změnit,“ vysvětluje Marek Pospíšil, manažer oblasti portálů a mobilních řešení ve společnosti Trask solutions. 

Které to jsou?

1. Metodika vývoje. Při stavbě portálu hrají klíčovou roli specifické postupy webového vývoje a zvýšenou pozornost je nutné věnovat správě obsahu.

2. Třírychlostní release management (tzv. pace-layered approach). Dovolí reflektovat potřeby agility a nepřetržitého rozvoje na úrovni front-endu (web, microsite nebo mobilní aplikace).

3. Trvalý rozvoj. Ihned po spuštění nového portálu a po celou dobu jeho provozu je nutné měřit a zjišťovat, jak s webem pracují koncoví uživatelé. A okamžitě reagovat.

4. Řízení očekávání. V rámci webových projektů je zcela klíčová komunikace a práce s lidmi.

Datum vytvoření: 03/04/2015
-- Redakce

Open Banking

Komentáře komentáře
Inflace v únoru dál zvolňuje, jsme na cíli a můžeme ještě níž Odchylka inflace oproti únorové prognóze ČNB se tak opět mírně rozšířila z 0,7 p... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
ECB míří k červnovému snížení sazeb ECB zůstává nadále pevně zakotvena v módu závislosti na příchozích datech. Ta za... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Reálná mzda se za poslední dva roky propadla o 11 % Žádná mzdová inflace či mzdová spirála se loni nekonala, protože vysokou inflaci... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek