Markéta Klučková na úvod rozhovoru popsala, jak je aktuálně podle ní funkce bankéře. „Role bankéře se za poslední roky změnila hodně. My jsme se jí cíleně snažili ve Spořitelně měnit, abychom ukázali, kam by se bankéři měli posunout. Většina klientů umí pracovat s internetovým bankovnictvím. Ti, co neumí, tak pro ně je tady právě bankéř. Má roli v tom, aby jim pomáhal, abyy je naučil se zorientovat a aby jim dal jistotu. Rolí bankéře je to, že pomáhá v situacích, kdy si klient není jistý nebo má strach udělat transakci. Bankéř je tam proto, aby mu ukázal tu cestu a pomohl s tím, že nedělá nic, co by ho stálo peníze. Určitě je to průvodcem Georgem, pokud to klienti ještě potřebují.“
Podle ní je velmi důležité, aby se bankéř uměl orientovat v aktuálním světě. Během povídání totiž padlo i to, že se rozšířilo portfolio, se kterým bankéř svým klientům radí. Dnes už to nejsou jen finance, ale také úspora energií, poradenství v rámci fotovoltaiky a další.
„Jsem jako bankéř relevantní parťák pro klienta, který ke mně přijde. Jsem vedle toho ale i psycholog trošku a umím ty soft skills. Umím vyslechnout svého klienta, umím mu dobře poradit, umím nastavit nějaký plán, umím ho i trochu zaujmout. Konkurence je veliká a musím být uvěřitelný v tom, protože pokud říkáme, že se snažíme naše klienty vést k prosperitě a snažíme se starat o jejich finanční zdraví, tak musím rozumět tomu, že on je ten, který mi s tím poradí,“ říká Markéta Klučková v novém díle Bankastu.
Jak bude vypadat bankéř budoucnosti? Budou i nadále klesat počty poboček jednotlivých bank? Jak moc se do fungování banky propisuje umělá inteligence?
To vše a mnohem více v nové epizodě na Spotify a Apple Podcasts.