Tradičně se dařilo internetovým obchodům a zásilkovým službám. Úspěšný měsíc za sebou mají také prodejci elektroniky, oblečení a obuvi. Celkový růst tržeb byl podpořen i kladným příspěvkem motoristického segmentu.
Po dlouhém období poklesu meziročně mírně vzrostly tržby za prodej, opravy a údržbu aut (o 1 %). To bylo do značné míry dáno nízkou srovnávací základnou předchozího roku, přitom registrace nových automobilů v únoru meziročně poklesly. Nejrychleji nadále rostly tržby z prodeje nepotravinářského zboží, které se zvýšily meziročně o téměř 8 %. V této kategorii si nejvíce polepšily tržby v maloobchodě s oděvy a obuví (o 13,6 %), obdobnou dynamiku zaznamenaly i tržby s výrobky pro kulturu a rekreaci (12,3 %). Nadále pokračoval rychlý růst tržeb za počítačové a telekomunikační vybavení (o 6 %).
Pro následující měsíce odhadujeme, že si maloobchodní tržby zhruba udrží aktuální dynamiku. I přes určitý pokles, spotřebitelská důvěra i nadále setrvává na vysokých hodnotách. Současně bude maloobchodní prodej podporován i pokračující napjatou situací na trhu práce, která působí na rychlý mzdový růst a zvyšování disponibilních prostředků spotřebitelů. Nicméně oproti roku 2018 by dynamika tržeb měla být mírně nižší. V souhrnu očekáváme, že celkové maloobchodní tržby by v průměru v letošním roce měly vzrůst o 2,2 %, bez prodejů a oprav aut by se jejich dynamika měla udržet lehce nad 4 %.