

„Udržitelnost je nezadržitelný trend, který má rovinu, jak regulatorní, tak i obchodní příležitosti. Má tři vrstvy, životního prostředí, tu sociální, to je značně provázané a pak etické řízení společnosti. Když se vrátím k tomu environmentálnímu, tak jsme snížili uhlíkovou stopu o 44 %. Snižujeme hlavně naši spotřebu energie, a to elektrické energie. To má samozřejmě vyjádření i nákladové,“ říká k tomu, jak k ESG přistupují v KB Jitka Haubová.
„Prostě šetříme energie, a to řadou zásadních rozhodnutí, co se společnosti týče. Jednak zrušili jsme polovinu našich retailových poboček, protože si myslíme, že klienti stále více dokáží své účty ovládat elektronicky. Zároveň jsme 2500 našich zaměstnanců přestěhovali z různých budov po Praze do jedné centrální budovy na Stodůlkách, jejíž hlavní deviza je, že je velmi levná. A zároveň jsme zavedli vcelku rozsáhlou možnost home office,“ dodává Jitka Haubová.
Matouš Michnevič zhodnotil, jak ze své pozice vidí ESG u firem. Podle něj hodně společností vnímá tuto problematiku jako odškrtnutí nějakého rámečku. Mastercard má přes 4 000 klientů, takže jsou schopni rozeznat, kdo to myslí vážně a kdo ne.
Řeč přišla také na Carbon Calculator. „V podstatě je to řešení, které počítá uhlíkovou stopu na základě korun utracených dle různých kategorií. Kolik utratíte v obchodě, za letenky a podle toho vidíte, jaká je vaše uhlíková stopa. Je to řešení, které je dodáváno společnosti Doconomy, to je švédská společnost, která v tom má dlouhou zkušenost a my jsme do ní zainvestovali,“ říká Matouš Michněvič.
Jak souvisí vztah k udržitelnosti s životní úrovní? Do jaké míry jsou finanční instituce odpovědné za finanční gramotnost obyvatel? A kdy bychom se mohli dočkat toho, že udržitelné finance budou standardem? To vše a mnohem více se dozvíte v novém díle Bankastu.
Poslouchat můžete na Spotify nebo Apple Podcast.



