Přejít k hlavnímu obsahu
S Apple Pay platí na Twistu po pěti měsících od spuštění už přes 13 tisíc lidí
Je to už pět měsíců, co česká platební aplikace Twisto přišla jako jeden z prvních hráčů na trhu s možností platit prostřednictvím Apple Pay, a přinesla tak Čechům snadné placení mobilem či jinou elektronikou, kterou doposud některé tuzemské tradiční banky stále nenabízí. Po pěti měsících od samotného spuštění využívá Apple Pay prostřednictvím Twista přes 13 tisíc zákazníků, kteří provedli více než 1 250 000 transakcí v nominální hodnotě téměř půl miliardy korun.

Zatímco v prvních hodinách od spuštění mělo Apple Pay tisíc uživatelů Twista, po 18 hodinách to byly už dva tisíce a po pěti dnech čtyři tisíce. Po pěti měsících se celkový počet uživatelů Apple Pay na Twistu vyšplhal přes 13 tisíc zákazníků. Každý druhý má pak AP jak na telefonu, tak také v hodinkách nebo v tabletu.

„Po spuštění jsme velmi brzy dosáhli na 10 000 nových zákazníků, ale to nebyla jediná přidaná hodnota, kterou nám Apple Pay přineslo. Dostali jsme se do širšího povědomí celé veřejnosti a začali nám víc důvěřovat i lidé, kteří Apple Pay nemají. Zkrátka už pro ně nejsme jen malý startup, ale opravdu důvěryhodná a technologicky silná firma,“ říká Michal Šmída, zakladatel a CEO Twista. Za celou dobu od zavedení služby proběhlo už téměř milion a čtvrt nákupů s Apple Pay.

Nižší částky, ale zato častěji

Podle dostupných statistik lidé s Apple Pay hradí nižší částky, ale téměř dvakrát tak častěji než lidi bez něj. „Průměrná hodnota transakce je 400 korun, což je přibližně o 100 korun méně než u zákazníků platících kartou. Zákazníci s Apple Pay ovšem provedou v průměru 22 transakcí měsíčně, ti s kartou pak 13. To jasně ukazuje, že jednoduchost platby mobilním telefonem je cestou k bezhotovostní budoucnosti, a také že, díky technologii Apple Pay, začínají Češi platit bezkontaktně i nižší částky,“ dodává Šmída.

Podle Šmídy jsou Češi inovacím v otázce financí velmi otevření, což mimo jiné dokazuje i jeden z největších počtů bezkontaktních plateb v přepočtu na obyvatele na světě. „Češi přijali Apple Pay ještě lépe, než jsme si na začátku představovali. A právě to nás jen utvrzuje v naší strategii, kdy chceme do roku 2025 úplně odstranit tradiční platební karty. Proč bychom měli sahat do peněženky pro kartu, když může zaplatit mnohem pohodlněji?“ komentuje Michal Šmída.

Bezpečnější placení

Jednou z výhod placení s Apple Pay je kromě jednoduchosti zároveň bezpečnost. „Použít při platbě elektronikou je daleko bezpečnější než platba běžnou kartou, Apple totiž obchodníkům nepředává číslo karty, jen číslo transakce - proto je například nemožné, aby někdo vaši kartu zneužil na dovolené, jak se občas stává. Mobilní telefony navíc bývají mnohem lépe zabezpečené než karty, ke kterým stačí zjistit čtyřmístný PIN, proto se stále větší část společnosti obejde bez karet. A samozřejmě je to i pohodlnější - mobil máme všichni stále při sobě za každých okolností,“ míní Šmída.

 

 

Datum vytvoření: 22/07/2019

Finweek

Komentáře komentáře
Turbulentní podzim na trzích: Dlouhé úrokové sazby míří prudce vzhůru Hlavním důvodem jsou přetrvávající dozvuky silných pátečních dat z amerického tr... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Rekordní září na úřadech práce I když část lidí z evidence naopak odešla poté, co si našli práci, počet nezaměs... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Maloobchod opět překvapil pozitivně, spotřeba zrychluje Dosavadní čísla tak ukazují na zrychlení dynamiky českého růstu ve třetím kvartá... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš