Přejít k hlavnímu obsahu
Online platbám v Monetě dominuje Smart Banka, roste i obliba plateb přes nositelnou elektroniku
Klienti Skupiny Moneta stále častěji využívají k placení mobilní nebo další chytrá zařízení. O 80 % narostl objem transakcí pomocí Smart Banky v mobilu, loni přes ni prošlo více než 300 miliard korun. Tři čtvrtiny plateb kartou u obchodníků proběhly v loňském roce tou plastovou. Druhá skončila mobilní zařízení, jedno procento plateb pak zajistily chytré hodinky. Lidé nové technologie využívají hlavně kvůli rychlosti, pohodlí a ekologii.
online banking

Objem transakcí, které klienti provedli přes aplikaci Smart Banka, vloni vzrost o čtyři pětiny. V roce 2021 uživatelé takto převedli 168 miliard korun, v loňském roce to bylo už 305 miliard. „Ze všech bankovních online transakcí se jich 76 % vytvoří přes mobilní aplikaci. Nárůst počtu uživatelů u aplikace sledujeme dlouhodobě, klienti jsou s prostředím Smart Banky velmi spokojení. Dokazuje to zpětná vazba přímo z aplikace nebo například Cena veřejnosti v posledním ročníku soutěže Zlatá koruna, kde nová Smart Banka zvítězila,“ říká šéf digitalizace Skupiny Moneta Jakub Komenda. Zhruba o 15 % každý rok také přibývá lidí, kteří při přihlášení do aplikace používají biometrické funkce, vloni se takto přihlašovalo již 52 % všech klientů se Smart Bankou. Přes internetové bankovnictví v počítači bylo provedeno 24 % plateb, většinu zadavatelů tvoří firemní klienti.

Mimo virtuální prostor klienti Moneta Money Bank v loňském roce platili zejména klasickými platebními kartami, transakcí tímto způsobem proběhlo 74 %. Platební kartu v mobilním zařízení pak využili ve 25 % případů, jedno procento plateb pak bylo uskutečněno prostřednictvím chytrých hodinek. Při mobilních platbách pak nejčastěji využívali aplikaci Apple Pay, a to zhruba dvojnásobně oproti konkurenční Google Pay.

„Evidujeme trend patrný v růstu počtu i objemu plateb, kdy klienti stále častěji využívají možnost platby chytrými telefony a hodinkami a mohou se spolehnout na to, že díky technologiím mají kartu vždy po ruce. Důvodem je i stoupající počet bezkontaktních bankomatů, ze kterých lze díky těmto prostředkům vybrat hotovost bez nutnosti vkládání platební karty. Mobilní aplikace pak umožňuje klientům zobrazovat kompletní údaje z platební karty, takže i bez její plastové varianty klient bez problémů nakoupí například na internetu,“ uvádí manažerka plateb a klientského servisu Denisa Wimmerová Šnebergrová a dodává, že mezi klienty banky přibývají i virtuální kopie karet. „Klienti oceňují rychlost a pohodlnost takového placení,“ dodává Denisa Wimmerová Šnebergrová.

Češi se nebojí platit pomocí chytré elektroniky ani vyšší částky. „Nejvyšší platba, provedená hodinkami, činila v loňském roce 150 tisíc korun, mobilním zařízením pak téměř půl milionu. Nejvyšší jednorázový nákup, uskutečněný klasickou plastovou kartou pak činil 672 tisíc korun,“ doplňuje Denisa Wimmerová Šnebergrová.

Datum vytvoření: 27/02/2023

linkedin

Komentáře komentáře
ECB otáčí kormidlo: Od vysoké inflace ke slabému růstu Jinak řečeno, stále větší část Rady guvernérů je přesvědčena o udržitelnosti des... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Česká harmonizovaná inflace na trojce Tak jako ta národní v posledních měsících narůstá s tím, jak zafungoval srovnáva... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Německo čekají předčasné volby již v únoru. A novou vládu mizerná ekonomika Podobně jako v USA bude zásadním tématem voleb ekonomika. Na rozdíl od americké ... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko