Objem transakcí, které klienti provedli přes aplikaci Smart Banka, vloni vzrost o čtyři pětiny. V roce 2021 uživatelé takto převedli 168 miliard korun, v loňském roce to bylo už 305 miliard. „Ze všech bankovních online transakcí se jich 76 % vytvoří přes mobilní aplikaci. Nárůst počtu uživatelů u aplikace sledujeme dlouhodobě, klienti jsou s prostředím Smart Banky velmi spokojení. Dokazuje to zpětná vazba přímo z aplikace nebo například Cena veřejnosti v posledním ročníku soutěže Zlatá koruna, kde nová Smart Banka zvítězila,“ říká šéf digitalizace Skupiny Moneta Jakub Komenda. Zhruba o 15 % každý rok také přibývá lidí, kteří při přihlášení do aplikace používají biometrické funkce, vloni se takto přihlašovalo již 52 % všech klientů se Smart Bankou. Přes internetové bankovnictví v počítači bylo provedeno 24 % plateb, většinu zadavatelů tvoří firemní klienti.
Mimo virtuální prostor klienti Moneta Money Bank v loňském roce platili zejména klasickými platebními kartami, transakcí tímto způsobem proběhlo 74 %. Platební kartu v mobilním zařízení pak využili ve 25 % případů, jedno procento plateb pak bylo uskutečněno prostřednictvím chytrých hodinek. Při mobilních platbách pak nejčastěji využívali aplikaci Apple Pay, a to zhruba dvojnásobně oproti konkurenční Google Pay.
„Evidujeme trend patrný v růstu počtu i objemu plateb, kdy klienti stále častěji využívají možnost platby chytrými telefony a hodinkami a mohou se spolehnout na to, že díky technologiím mají kartu vždy po ruce. Důvodem je i stoupající počet bezkontaktních bankomatů, ze kterých lze díky těmto prostředkům vybrat hotovost bez nutnosti vkládání platební karty. Mobilní aplikace pak umožňuje klientům zobrazovat kompletní údaje z platební karty, takže i bez její plastové varianty klient bez problémů nakoupí například na internetu,“ uvádí manažerka plateb a klientského servisu Denisa Wimmerová Šnebergrová a dodává, že mezi klienty banky přibývají i virtuální kopie karet. „Klienti oceňují rychlost a pohodlnost takového placení,“ dodává Denisa Wimmerová Šnebergrová.
Češi se nebojí platit pomocí chytré elektroniky ani vyšší částky. „Nejvyšší platba, provedená hodinkami, činila v loňském roce 150 tisíc korun, mobilním zařízením pak téměř půl milionu. Nejvyšší jednorázový nákup, uskutečněný klasickou plastovou kartou pak činil 672 tisíc korun,“ doplňuje Denisa Wimmerová Šnebergrová.