„Cílem je vytvoření přehledného systému a zkvalitnění obsluhy klientů firemního bankovnictví při osobních jednáních na pobočkách i v rámci on-line. Hlavní výhodou těchto poboček bude specializovaný přístup k firemním klientům, stejně tak k zástupcům municipalit, bytových družstev nebo neziskových organizací. Ke změně v obsluze přistupujeme i na základě námětů našich klientů,“ vysvětluje Pavel Prokop, výkonný ředitel Firemního bankovnictví ČSOB.
Z 88 specializovaných poboček bude více než 50 otevřeno každý pracovní den, zbylá část ve vybrané dny. Vedle toho bude pro klienty firemního bankovnictví fungovat dalších 97 míst, která budou poskytovat základní servis v podobě služeb spojených s fyzickými osobami, např. vyzvednutí platební karty nebo sjednání ČSOB identity. Celkem se budou firmám a podnikatelům věnovat bankéři na 185 pobočkách. Hotovostní obsluhu budou i nadále poskytovat pobočky ČSOB s pokladnami stejně, jako tomu bylo doposud.
„V porovnání se současným stavem jsme významně rozšířili počet specializovaných poboček firemního bankovnictví s plnohodnotnou nabídkou servisních a obchodních služeb. Zvyšuje se i odbornost firemních bankéřů a zkvalitňuje se a dále posouvá i škála online služeb,“ uvádí Pavel Prokop.
V rámci skupinové strategie „Digitálně a s lidmi“ mají firmy a podnikatelé stále více služeb k dispozici online. „Mám radost, že od února u nás mohou právnické osoby zakládat účet plně online, což umíme jako jediná banka na českém trhu. Loni v prosinci byl spuštěn pilotní provoz virtuální asistentky Kate 4 business, která v následujících letech významně přispěje k pohodlí a kvalitě obsluhy našich klientů. Velký potenciál vidíme ve využití bankovní identity, kolem níž připravujeme pro klienty další digitální služby,“ říká Pavel Prokop.
Firemní klienti stále více využívají elektronické bankovnictví CEB, které zahrnuje komplexní obsluhu firemních účtů a produktů, jeho součástí může být i Virtuální pobočka. CEB má rovněž mobilní verzi CEB Mobile pro chytré telefony s operačním systémem Android a iOS.