Česká spořitelna se dlouhodobě věnuje tématu kyberbezpečnosti a nedávno přišla s netradiční on-line kampaní, která si klade za cíl zvýšit povědomí o tomto problému.
„Být bezpečná a důvěryhodná banka patří mezi základní hodnoty naší značky. Bezpečnost je jedním ze základních pilířů finančního zdraví. Víme, že vůči generickým radám jsou lidé většinou hlušší, nevnímají je. Mohlo by se zdát, že mladých lidí se téma bezpečnosti netýká, ale i mladí patří mezi ohrožené, právě proto, že jsou tak často online. Myšlenku jsme se snažili k mladým lidem dostat formou, která je zaujme a prostřednictvím tváří, kterým naslouchají,“ komentuje Monika Ježková, Digital Engagement Expert, Česká spořitelna.
Místo nabízeného reklamního prostoru, našla originální a efektivní způsob, jak šířit osvětu a předejít dalším podvodům. Vytvořila mikiny a trička s unikátním designem, který nese jednoduché, a přitom důležité rady, jak ochránit finance na internetu.
A protože se většina podvodů odehrává na online nákupních platformách, rozhodla se aktivaci namířit právě tam. Na Vinted a dalších online bazarech prostřednictvím influencerů zveřejnila jednotlivé kousky z kolekce. Ti je svým stylem nafotili, zveřejnili a nabídli ostatním uživatelům.
Česká spořitelna vybrala nejčastější chyby, kterých se dopouští uživatelé internetových bazarů a poskytla základní rady, jak se jim vyhnout.