Původní řešení společnosti Unicorn Systems spolehlivě řídilo obchodní procesy ČEPS po řadu let. V poslední době však začali uživatelé narážet na omezení, vyplývající z náročného a rychle se měnícího IT prostředí. ČEPS proto připravila soubory požadavků na změny systému. Jejich nasazení do praxe bylo rozděleno do tří etap, aby byl zajištěn provoz bez výpadků. Hlavním cílem celého projektu je zvýšit efektivitu používání systému, snížit operační rizika a využít nejmodernější technologie. V transparentním výběrovém řízení podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, zvítězila společnost Unicorn Systems.
První změnová etapa byla zaměřena zejména na procesy, jimiž se vyhodnocují poskytované podpůrné služby. Pomocí speciálních algoritmů se ověřuje, zda byly poskytnuty v předepsané kvalitě; v případě zjištění nesrovnalostí systém pomáhá rychle a uspokojivě vyřešit reklamační procesy. Roční finanční objem služeb obsluhovaných systémem dosahuje jednotek miliard korun.
Další novinky první etapy ocení obchodní partneři ČEPS, kteří se pomocí MMS věnují stovkám obchodních případů ročně. Díky intenzivní spolupráci specialistů obou společností vznikla zcela nová koncepce uživatelského rozhraní. Zástupci ČEPS se zaměřili na maximální pracovní komfort pro rychlé a přesné rozhodování. Desítka elektronických „nástěnek“ soustřeďuje potřebné údaje z více než stovky sestav do přehledných celků podle potřeb jednotlivých obchodních procesů. Analytici a programátoři Unicorn Systems se pak postarali o technicky perfektní řešení s maximálně rychlou odezvou.
V dalších etapách budou nasazeny moduly pro nákup podpůrných služeb a přípravu provozu energetické soustavy, poté procesy přeshraničních přenosů energie a mezinárodní spolupráce provozovatelů přenosových soustav.