„Pololetní výsledky odrážejí to, co jsme si předsevzali – tedy že budeme ještě více investovat do našich zaměstnanců formou odměn a mezd. Úsilí, nápady a nadšení našich zaměstnanců z nás dělají jednu z nejúspěšnějších bank na českém trhu,“ řekl John Hollows, generální ředitel ČSOB.
„Jsem rád, že náročným obdobím transformace, v němž se zaměřujeme zejména na digitalizaci a inovace, prochází skupina ČSOB úspěšně. To, že jdeme správnou cestou, potvrzuje růst počtu našich klientů i výrazný nárůst aktivních uživatelů mobilního bankovnictví, kterých jen meziročně přibylo 28 %,“ dodal John Hollows.
Růst provozních nákladů je známkou toho, že se ČSOB daří naplňovat strategii férového odměňování pro své zaměstnance. Bankovní trh je výrazně dynamické prostředí, které v posledních letech prošlo mnoha změnami, a to nejen legislativními, ale také technologickými. Banka musí neustále reagovat na měnící se prostředí podnikání, a stále vyšší očekávání a nové potřeby svých klientů. Zaměstnanci, kteří se dokáží těmto změnám přizpůsobit, jsou pro banku tím nejsilnějším hnacím motorem.
Čistý zisk za 1. pololetí 2018 meziročně poklesl. Výsledky odráží nižší ostatní provozní výnosy ovlivněné mimořádnými výnosy v loňském roce (jednorázový výnos z vypořádání dřívějšího soudního sporu, pozitivní přecenění, prodej dluhopisů a výnosy spojené s ukončením kurzového závazku ČNB), vyšší provozní náklady i celkové ztráty ze znehodnocení, zatímco čistý úrokový výnos a čistý výnos z poplatků a provizí meziročně vzrostly. Čisté rozpouštění opravných položek je výsledkem dlouhodobě přetrvávající vynikající kvality úvěrů, kterou dokládá fakt, že ukazatel podílu úvěrů v selhání se zlepšil na 2,2 %.