Čisté úrokové výnosy banky poklesly o 0,3 %, a dosáhly tak výše 3,21 miliardy korun. Pokles je způsoben primárně vyplácením vyšších úroků klientům, a to zejména na spořicích účtech. Čisté výnosy z poplatků a provizí poklesly o 11,6 % na 0,95 miliardy korun. Ostatní výnosy a náklady banky, které zahrnují především zisk nebo ztrátu z operací na finančních trzích, dosáhly -49,2 milionů korun, což činí zlepšení o 155,2 milionů korun v porovnání s prvním čtvrtletím roku 2023. Provozní náklady ve výši 2,45 miliardy korun v meziročním srovnání poklesly o 5,3 %.
Celková aktiva banky dosáhla výše 737 miliard korun, a meziročně tak vzrostla o 14,6 %. Objem poskytnutých úvěrů klientům se oproti minulému roku zvýšil o 5,0 % na 371 miliard korun. K růstu došlo jak na straně domácností ve formě spotřebitelských a hypotečních úvěrů, tak na straně firem ve formě projektových úvěrů a kontokorentů. Objem přijatých vkladů od klientů se meziročně zvýšil o 16,1 % na 592 miliard korun. Růst je tažen u domácností zvyšujícími se zůstatky na spořicích účtech a termínovaných vkladech, částečně také na úkor běžných účtů. U firem došlo k největšímu nárůstu na běžných účtech.
„Ve spolupráci s klienty neustále zlepšujeme naše služby tak, aby byly stále více snadné, přehledné a pohodlné. Skutečnost, že patříme mezi lídry v digitalizaci bankovních služeb na trhu, potvrzuje fakt, na který jsem mimořádně hrdý. Zatímco před 10 lety probíhal kontakt klientů s bankou v naprosté většině případů na pobočce nebo u bankomatu, dnes je tento poměr přesně opačný. Řečí čísel tvoří podíl digitálních interakcí našich klientů s bankou 96 % z celkového počtu všech interakcí. To dokazuje, že jdeme správným směrem a naši klienti to oceňují,” říká Igor Vida, předseda představenstva a generální ředitel Raiffeisenbank, a dodává: „Většina z těchto digitálních interakcí probíhá prostřednictvím mobilního bankovnictví. Proto jsme připraveni věnovat se jeho vývoji intenzivně i nadále.”