Robot, kterému kolegové dali jméno Standa, je využíván v Back Office, kde zastal rutinní administrativní činnosti spojené s čerpáním schválených úvěrů. „S rekordním počtem poskytnutých spotřebitelských a hypotéčních úvěrů samozřejmě roste i objem prací při jejich zpracování v back office banky. Abychom udrželi kvalitu a rychlost poskytovaných služeb, rozhodli jsme se pro automatizaci některých procesů,“ vysvětluje Karel Soukeník, Chief Operation Officer a člen představenstva banky.
Robot Standa již nyní ušetří 450 hodin lidské práce měsíčně, jinak řečeno zastane práci tří lidí na plný úvazek. Uvolnil ruce přetíženému týmu Back Office, který se díky tomu může soustředit na sofistikovanější práci s vyšší přidanou hodnotou pro rychlé a co nejkvalitnější služby klientům. Je nejen rychlejší, ale zároveň nedělá žádné chyby. Časem Sberbank CZ plánuje zjednodušit a urychlit i další procesy banky. Vedle automatizace čerpání úvěrových produktů má robot potenciál zrychlit manuální činnosti třeba v účtárně a dalších back officových odděleních.
Robot Standa je napůl Angličan a napůl Čech. Dodavatelem aplikace, patřící do skupiny Robotic Process Automation software, je britská firma Blue Prism. Život mu vdechl až projektový tým zaměstnanců Sberbank CZ. Od něj Standa dostal i své jméno. Softwarový robot je vhodný pro automatizaci opakujících se administrativních procesů řízených pravidly a nevyžadujících složité rozhodování.