Partnerství bude probíhat nejen v oblasti marketingu a prezentace banky a asociace v rámci tohoto segmentu trhu, ale součástí spolupráce je rovněž snaha o podporu a propagaci segmentu rodinných firem veřejnosti.
„Uvědomujeme si význam rodinných firem a jejich nezastupitelnou roli v rámci českého hospodářství, což nás přivedlo k myšlence stát se partnerem Asociace rodinných firem,“ zdůvodňuje rozhodnutí banky Václav Štětina, ředitel firemního obchodu Raiffeisenbank, a dodává: „Také sledujeme, že v posledních letech dochází ke změnám, které výrazně ovlivňují jejich podnikání. V krátkodobém horizontu se podnikatelé museli velmi rychle přizpůsobit situaci způsobené koronavirovou pandemií, v dlouhodobém pak řeší například otázky spojené s generační obměnou. Podnikatelé, kteří s podnikáním začali po roce 1989 hledají své nástupce, a to buď v rodině, nebo se firmu snaží prodat. A právě v těchto situacích přichází na řadu oborné poradenství, které jim umíme nabídnout.
Rodinné firmy jsou pro banku atraktivním segmentem trhu. Podle dostupných statistických dat generují české rodinné firmy odhadem 40 % HDP, zatímco ve světě je to až 80 %. Záměrem Raiffeisenbank je být těmto firmám partnerem na cestě k realizaci jejich cílů.
„Schopnost pružně reagovat na neustále měnící se situaci a ochota osobně přijmout přiměřenou míru rizika dávala právě českým rodinným firmám sílu a schopnost nejenom překonat pandemii Covidu, ale využít ji i jako odrazový můstek pro další rozvoj. Velkou výhodou současných českých rodinných firem oproti konkurenci v naší praxi vnímáme v obrovském osobním nasazení majitelů a jejich rodin při zachování a rozvoji chodu firmy v krizových podmínkách. Za Asociaci rodinných firem vítáme toto silné partnerství s Raiffeisenbank, neboť nám dává další příležitost jak ještě více pomoci českým rodinným firmám“, říká Jan Pavelka, předseda Asociace rodinných firem.