Přejít k hlavnímu obsahu
Home Creditu za tři čtvrtletí klesl zisk na 5,5 miliardy Kč
Skupina Home Credit vykázala za tři čtvrtletí čistý zisk 213 milionů eur (5,5 miliardy Kč), ve stejném období loni měla zisk 232 milionů eur (šest miliard Kč). K výsledkům skupiny nejvíce přispěly operace v Číně, Rusku a Kazachstánu a také napříč všemi trhy rostoucí objem úvěrů poskytovaných on-line. Firma, která je součástí skupiny PPF a poskytuje spotřebitelské úvěry ve střední a východní Evropě, Asii a USA, to dnes uvedla v tiskové zprávě.

V samotném třetím čtvrtletí dosáhl Home Credit se ziskem 173 milionů eur (4,5 miliardy Kč) nejlepšího výkonu za několik posledních let. Jde o 75procentní meziroční zvýšení ziskovosti ve srovnání s třetím kvartálem roku 2017. V Číně se skupina po problematickém prvním čtvrtletí roku vrátila k ziskovosti. V samotném třetím čtvrtletí 2018 vykázala 88 milionů eur (2,288 miliardy Kč) o kvartál dříve vydělala 46 milionů eur (1,196 miliardy Kč).

Ve třetím čtvrtletí letošního roku poskytla skupina svým klientům nové úvěry v hodnotě přes pět miliard eur (130 miliard Kč), čímž zvýšila hodnotu nových půjček vydaných za devět měsíců roku celkem na 15,1 miliardy eur (392,6 miliardy korun), což je o 1,9 procenta více než před rokem. Od začátku roku získala 13,9 milionu nových klientů. Počet těch, které má v databázi obsloužených klientů, stoupl na 111 milionů.

Objem nových půjček v Asii s výjimkou Číny za devět měsíců celkově rostl. Při vyjádření v národních měnách to v období od ledna do září bylo o 36,1 procenta více než ve stejném období roku 2017. Klienti Home Creditu v Rusku si půjčili o 18,2 procenta více než před rokem, v Indonésii o 90,1 procenta, v Indii o 59,3 procenta a ve Vietnamu o 16,6 procenta více. V Česku se za devět měsíců roku zisk více než zdvojnásobil v porovnání se stejným obdobím loňska a dosáhl 15 milionů eur (389 milionů Kč). Jenom u autopůjček poskytla skupina financování přesahující miliardu korun.

Růst on-line úvěrování, který v porovnání letošních devíti měsíců s loňskem dosáhl 56 procent, pozitivně ovlivnilo jednak zvýšené využívání mobilních aplikací (v meziročním porovnání o 70 procent), jednak rozšiřování digitální integrace s obchodními partnery. V Rusku bylo 40 procent všech úvěrů poskytnuto on-line. Podíl aktivních zákazníků využívajících pouze digitální služby Home Creditu dosáhl 59,4 procenta.

"Skupina rychle mění obchodní model. Rozšiřujeme svou přítomnost v kamenných obchodech a současně se nám dramaticky zvedá úvěrování v on-linu," komentoval výsledky spolumajitel skupiny Jiří Šmejc. "Zákaznická zkušenost nás motivovala k tomu, abychom pracovali na transakci Air Bank a Home Creditu s Monetou. Jsem přesvědčen, že její nezpochybnitelná obchodní logika přinese ambiciózní obchodní růst stejně jako ziskovost, tedy skutečně významnou hodnotu pro všechny akcionáře spojené banky. Naši důvěru v úspěch transakce vyjadřuje i fakt, že jsme připraveni získat ve spojené bance významný podíl," uvedl Šmejc.

Moneta počátkem října spustila proces k převzetí Air Bank a českého a slovenského Home Creditu. Plánovaná banka má nést jméno Air Bank, uzavření transakce se předpokládá v polovině příštího roku a je podmíněno mimo jiné schválením na valné hromadě Monety a regulátorů trhu. Banka, která může vzniknout, by provozovala třetí nejrozsáhlejší distribuční síť v ČR. K více než milionu klientů Monety by přibylo asi 637.000 zákazníků Air Bank a 469.000 zákazníků Home Creditu. Nová firma bude podle počtu klientů třetí největší bankou za Českou spořitelnou a ČSOB.

Home Credit, založený v roce 1997 v Česku, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, Společenství nezávislých států a Asii. Majoritním vlastníkem (88,6 procenta) je PPF, jedna z největších investičních skupin ve střední a východní Evropě. Hlavním majitelem PPF je nejbohatší Čech Petr Kellner. Minoritním akcionářem Home Creditu (11,4 procenta) je investiční holdingová společnost EMMA OMEGA vlastněná Jiřím Šmejcem.

Zdroj: ČTK

 

Datum vytvoření: 27/11/2018

linkedin

Komentáře komentáře
Nepřekvapivé zhoršení nálad v české ekonomice Náladu podnikatelů negativně ovlivnil vývoj v průmyslu, který sice v posledních ... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Trumpova reciproční cla: 20 % na české a EU exporty a 25 % cla na auta, železo a hliník Reciproční cla? Reciproční cla v Trumpově pojetí neberou v potaz pouze cla ... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Trumpův šok. Jak nejistota ovlivňuje ekonomiku a trhy Prvotní dopad Trumpových vesměs chaotických politik – zejména na poli obchodních... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko