Nová fintechová platforma Hypoteční banky API nabízí uživatelsky přehledné rozhraní, které umožní externím poradcům využívat interních systémů banky pro sjednávání úvěrů. Založení digitální žádosti o hypoteční úvěr tak poradce zvládne online a bez papírování. Díky API má poradce neustálý přehled o dokumentech, které k žádosti doložit a které ještě chybí. Stejnou cestou následně dostane zpětnou informaci z bankovních registrů. Zatímco získání informací o scoringu klienta a jeho úvěrových možnostech dříve poradci trvalo několik dní, nyní je celý proces hotový za několik okamžiků a online.
„Poradenské společnosti a finanční poradci tvoří významný prvek v celkovém objemu námi sjednaných hypotečních úvěrů. Společně se snažíme přicházet s takovými prvky, které celkový proces dokážou ulehčit jak bance, tak poradcům. To by samozřejmě nešlo bez významných investic do digitalizace na obou stranách. Ve výsledku ale naše řešení dokáže poradci urychlit práci o několik dní a poskytne mu tak více času, který může věnovat dalším klientům,“ říká Jiří Feix, generální ředitel Hypoteční banky.
Do testovacího provozu API se již od začátku zapojily společnosti Broker Trust a SAB Servis. „Jako jednička mezi hypotečními zprostředkovateli významně investujeme do nástrojů, které umožňují našim poradcům poskytovat klientům lepší služby jednodušší cestou, tedy digitálně. To je možné jen díky inovátorům, jako je Hypoteční banka,“ vysvětluje generální ředitel Broker Trust Zdeněk Sluka.
Další společností, která se zapojila do pilotního projektu, je SAB Servis. „Klienti potřebují rychle vyřešit své potřeby s finančním poradcem a ideálně i na dálku. V dnešní době to platí dvojnásob. Proto jsme rádi, že máme silného strategického partnera, který se nebojí inovovat, a vychází přitom z potřeb klienta,“ řekl její generální ředitel Mojmír Urbánek.
Platforma API Hypoteční banky bude po ukončení pilotního provozu přístupná i dalším subjektům, které úvěry u jedničky na hypotečním trhu zprostředkovávají, a to jak poradenským společnostem, tak jednotlivým externím poradcům. Partnerským společnostem se tím otevírá množství možností, jak proces pro svou klientelu zpříjemnit a pro své poradce zjednodušit a digitalizovat. Při zadávání úvěrů systém dokáže odstranit veškeré duplicitní činnosti nebo automaticky vyplní potřebné formuláře, čímž sníží chybovost v dodávaných dokumentech. Zrychlením procesu dochází ke snížení provozních nákladů a ušetření času klientů i poradců.