Přejít k hlavnímu obsahu
Fintech novinka z dílny Hypoteční banky umožní poradcům bleskové zprostředkování hypotéky
Hypoteční banka, člen skupiny ČSOB, spouští novou službu pro finanční poradce a poradenské firmy, která zjednoduší a výrazně zrychlí zprostředkování hypotečních úvěrů. Unikátní fintechové rozhraní API zajistí poradenským společnostem propojení se systémy banky. Poradcům umožní jednoduchou výměnu informací a elektronickou komunikaci s pobočkami Hypoteční banky a v brzké době i pobočkami ČSOB. Stejně tak poradci získají informaci o úvěruschopnosti klienta v řádech minut, bez ohledu na otevírací dobu pobočky. Platformu, která funguje na všech chytrých zařízeních, nyní v rámci pilotního projektu testují první poradenské společnosti.

Nová fintechová platforma Hypoteční banky API nabízí uživatelsky přehledné rozhraní, které umožní externím poradcům využívat interních systémů banky pro sjednávání úvěrů. Založení digitální žádosti o hypoteční úvěr tak poradce zvládne online a bez papírování. Díky API má poradce neustálý přehled o dokumentech, které k žádosti doložit a které ještě chybí. Stejnou cestou následně dostane zpětnou informaci z bankovních registrů. Zatímco získání informací o scoringu klienta a jeho úvěrových možnostech dříve poradci trvalo několik dní, nyní je celý proces hotový za několik okamžiků a online.

„Poradenské společnosti a finanční poradci tvoří významný prvek v celkovém objemu námi sjednaných hypotečních úvěrů. Společně se snažíme přicházet s takovými prvky, které celkový proces dokážou ulehčit jak bance, tak poradcům. To by samozřejmě nešlo bez významných investic do digitalizace na obou stranách. Ve výsledku ale naše řešení dokáže poradci urychlit práci o několik dní a poskytne mu tak více času, který může věnovat dalším klientům,“ říká Jiří Feix, generální ředitel Hypoteční banky.

Do testovacího provozu API se již od začátku zapojily společnosti Broker Trust a SAB Servis. „Jako jednička mezi hypotečními zprostředkovateli významně investujeme do nástrojů, které umožňují našim poradcům poskytovat klientům lepší služby jednodušší cestou, tedy digitálně. To je možné jen díky inovátorům, jako je Hypoteční banka,“ vysvětluje generální ředitel Broker Trust Zdeněk Sluka.

Další společností, která se zapojila do pilotního projektu, je SAB Servis. „Klienti potřebují rychle vyřešit své potřeby s finančním poradcem a ideálně i na dálku. V dnešní době to platí dvojnásob. Proto jsme rádi, že máme silného strategického partnera, který se nebojí inovovat, a vychází přitom z potřeb klienta,“ řekl její generální ředitel Mojmír Urbánek.

Platforma API Hypoteční banky bude po ukončení pilotního provozu přístupná i dalším subjektům, které úvěry u jedničky na hypotečním trhu zprostředkovávají, a to jak poradenským společnostem, tak jednotlivým externím poradcům. Partnerským společnostem se tím otevírá množství možností, jak proces pro svou klientelu zpříjemnit a pro své poradce zjednodušit a digitalizovat. Při zadávání úvěrů systém dokáže odstranit veškeré duplicitní činnosti nebo automaticky vyplní potřebné formuláře, čímž sníží chybovost v dodávaných dokumentech. Zrychlením procesu dochází ke snížení provozních nákladů a ušetření času klientů i poradců.

 

Datum vytvoření: 12/05/2020

linkedin

Komentáře komentáře
Státní dluh překonal hranici 3,2 bilionů korun V poměru k HDP situace vypadá mnohem příznivěji, protože se dluh pohybuje jen ok... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Geopolitika opět v centru pozornosti Trhy jinými slovy věří, že další eskalace do podoby širšího regionálního konflik... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v březnu zůstává na cíli, v létě uvidíme další pokles Příběhy uvnitř spotřebitelského koše jsou však nadále velmi rozdílné.  Za poměrn... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš