Opět se ukázalo, že podzimní zlepšení bylo jen krátkým záchvěvem, který nemělo oporu v nových zakázkách, a proto nemohlo mít ani dlouhého trvání. Příběh se proto nemění a firmy v našem největším odvětví zůstávají i nadále pod tlakem slabé poptávky. Chybí objednávky především ze zahraničí, které se potýká s vlastním problémem slabé poptávky i slábnoucí konkurenceschopnosti na mezinárodních trzích.
Na dodavatelské firmy v tuzemsku se tak stále přenášejí problémy zahraničních odběratelů a nutí je optimalizovat zásoby, propouštět, a nakonec je brzdí i v investicích. Firmy sice věří v brzký obrat, avšak na zakázkách zatím nic takového není vidět.
Hlavním rizikem zůstává z pohledu regionů situace v německé ekonomice, z pohledu odvětví pak budoucnost evropského automobilového průmyslu. Jeho výsledky loni celková čísla z ekonomiky nadlepšovaly, avšak v závěru roku už bylo vidět, že i tato úspěšnější část průmyslu ztrácí drive.
Do nového roku vstupuje průmysl v nelehké pozici a těžko od něj můžeme v první polovině roku očekávat nějaké velké pozitivní překvapení.