Jakým největším výzvám banka zprvu čelila? Je ve stavebním spoření prostor na inovace? A co jsou hlavní překážky digitalizace finančních služeb v Česku? Na tyto otázky a mnoho dalších odpovídá Andrew Gerber v novém čísle Bankovnictví.
Jsou to už dva roky od doby, kdy Moneta koupila Wüstenrot. Co pro vás bylo v začátcích tou největší výzvou?
V rámci akvizice jakékoli společnosti musíte v obecné rovině čelit spoustě výzev, které se týkají především odlišností a specifik jednotlivých byznysů. A pokud se jedná o tak extrémně regulovaný byznys, jakým je bankovnictví, platí to dvojnásob: mám na mysli nejenom náročné technické záležitosti, sofistikovanost bankovních systémů, ale samozřejmě i legislativu, ochranu dat a tak dále. Toto vše bylo od začátku naší jasně definovanou prioritou. Na druhou stranu se ale všechny výzvy, o nichž máte dopředu alespoň nějakou představu, dají relativně rychle vyřešit. Stačí vám k tomu strukturovaný přístup, trocha disciplíny a kvalitní management.
Jako daleko komplikovanější se pak ale ukáže pochopení zcela nového byznysu – což v případě Monety oblast stavebního spoření byla. Museli jsme se ho naučit, pochopit vnímání zákazníků a porozumět tomu, co vlastně chtějí. Právě pochopení je totiž klíčem k úspěchu, a proto se pochopení onoho merita věci také stalo tou největší výzvou, které jsme v počátcích čelili. Někdy jsme se zmýlili. To ale vůbec nevadí. Pomohlo nám to porozumět tomu, jak stavební spoření funguje a kde je možné ho vylepšit. Myslím si, že jsme v tomto směru nakonec uspěli.