Právě nejednotnou podporu vidí jako problém oba spíkři, přičemž, jak uvedl Tomáš Nidetzký, ideální by bylo, kdyby v Česku bylo jednotné centrum, kam se podnikatelé mohou obrátit. „Musím uznat, že čím víc se do problematiky ponořuju, tak zjišťuju, že v ČR máme řadu institucí, které se snaží pomáhat podnikatelům v oblasti třeba financování. Tu podporu máme ve velké míře atomizovanou. Skutečně obdivuji podnikatele, že se v tom orientují a mojí takovou vizi je, aby z Národní rozvojové banky stalo něco, co já nazývám kompetenční centrum. Aby skutečně v ČR nebyly jiné veřejné instituce, které poskytují podporu malým a středním podnikům právě ve formě návratných finančních nástrojů. Myslím, že bychom usnadnili těm podnikatelům, kdyby tu existovalo jedno centrální místo, na které by se mohli podnikatelé obracet. Pokud bych viděl širší plošnou síť v rámci ČR, tak je to dobře fungují síť Czech investu, kam by se měli podnikatelé obrátit,“ uvedl Tomáš Nidetzký.
„Poradenství je podle výzkumů to, co podnikatelé často potřebují. Potřebují někdy vzít za ruku, posadit je, věnovat jim čas a vysvětlit jim, jak věci fungují a co by se jim hodilo. Na trhu je opravdu množství řešení a programů a zorientovat se je pro ně často komplikované a často je to z důvodu, že nemají čas se tomu věnovat,“ uvedla Katka Kakalíková s tím, že základem je, aby ekosystém spolupracoval. „Kdo tu konečnou formu podpory doručí, to už není až tak důležité. Tam bude důležitý ten první kontakt, který je nasměruje správně.“
Jak se vlastně liší podpora, kterou nabízí Mastercard a Národní rozvojová banka. A s jakými konkrétními problémy se tuzemští malý a střední podnikatelé setkávají? Odpovědi na tyto otázky a spousty dalších naleznete v nejnovějším díle Bankastu na Spotify a Apple Podcasts.