Na začátku Mojmír Prokop popsal, co se všechno v Komerční bance mění. „KB se mění zásadně a stává se z ní moderní, bezpapírová, digitální, udržitelná banka. Banka, jejíž produkty se od samého začátku vyvíjejí jako digitální produkty, tzn. produkty, které je snadné prodávat a obsluhovat našimi klienty prostřednictvím mobilního telefonu. Zároveň naše další strategické cíle, jako je udržitelnost, jsou plně vloženy do těchto nových produktů a služeb. Snažíme se naplňovat potřeby klientů, které zjišťujeme pravidelně formou servisního designu, kdy řešíme tzv. zákaznické cesty,“ popisuje Mojmír Prokop.
Michal Šindelář poté popsal, proč banky přistupují k úpravě nebo celé výměně core systémů. „V dnešní době se banky obecně instituce soustředí na klientelu, na digitalizaci, na systémy, které podporují byznys a klienty 24/7. Takže ty staré core systémy už nestíhají dnešní dobu a banky a další instituce hledají cesty, jak vyjít z tohoto zastaralého režimu a systémů a obměnit svoje produktové nebo systémové portfolio,“ komentuje Michal Šindelář.
Podle hostů je otázkou času, kdy podobný krok, jaký teď provádí Komerční banka, budou nuceni uskutečnit i další instituce. Souvisí to mimochodem s tím, že core systémy vyvíjely společnosti, které je v dnešní době již nepodporují. Banky si pak nemohou systémy vyvíjet a udržovat samy. Mojmír Prokop, předpokládá, že s investicemi, které banky a ostatní instituce do změny core systémů vkládají, zde tyto systémy poté budou aspoň několik malých desítek let.
Jak jsou vysoké náklady na výměnu core sytému? Jak bude probíhat přesun klientů do nové éry bankovnictví KB? Budou mít klienti Komerční banky možnost zůstat u starého bankovnictví? Jaké budou výhody nového bankovnictví?
To vše a mnohem víc se dozvíte v novém díle Bankastu. Poslouchat můžete na Spotify a Apple Podcasts.