Čisté úrokové výnosy banky poklesly o 5,4 %, a dosáhly tak výše 3,2 miliardy korun Tento pokles je způsoben zejména vyššími klientskými sazbami u depozitních produktů. Čisté výnosy z poplatků a provizí poklesly o 3,6 % na 1,1 miliardy korun. Ostatní výnosy a náklady banky, které zahrnují především zisk nebo ztrátu z operací na finančních trzích, dosáhly -204,7 milionů korun což činí zhoršení o 20,9 milionů korun v porovnání s prvním čtvrtletím roku 2022. Provozní náklady ve výši 2,6 miliardy korun v meziročním srovnání poklesly o 1,2 %.
Celková aktiva banky dosáhla výše 643 miliard korun, a meziročně tak vzrostla o 15,3 %. Objem poskytnutých úvěrů klientům se oproti minulému roku zvýšil o 6,2 % na 353 miliard korun. K růstu došlo jak na straně domácností ve formě spotřebitelských a hypotečních úvěrů, tak na straně firem ve formě investičních a projektových úvěrů. Objem přijatých vkladů od klientů se meziročně zvýšil o 13,5 % na 509 miliard korun. Růst je tažen u domácností zvyšujícími se zůstatky na spořicích účtech a termínovaných vkladech, částečně také na úkor běžných účtů. U firem došlo k největšímu nárůstu u termínovaných vkladů.
„Společně s kolegyněmi a kolegy v Raiffeisenbank intenzivně pracujeme na tom, abychom našim klientům poskytovali stále snazší a pohodlnější služby, a to především v digitální podobě. Od počátku letošního roku jsme již stihli spustit několik vylepšení v Raiffeisen mobilním bankovnictví. Přidali jsme do něj například novou sekci v podobě slevového programu RB Club či další možnosti nastavení hlavní stránky a preferovaného profilu, který se zobrazí po přihlášení do aplikace. V mobilním bankovnictví si u nás nyní také zobrazíte kompletní údaje karty nebo upravíte názvy častých příjemců,“ říká Igor Vida, předseda představenstva a generální ředitel Raiffeisenbank, a dodává: „V přípravě máme celou řadu dalších vylepšení, která našim klientům nabídneme pro zpříjemnění „bankování“ v průběhu nadcházejících měsíců.“